افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ، چرا کادر درمان مهاجرت می نمایند؟

به گزارش مجله راهدیو، به گزارش خبرنگاران، میل به مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی افزایش یافته است. آنطور که مقامات سازمان نظام پزشکی و پرستاری پیش از این گفته اند علت مهاجرت آنها شرایط مالی و اجتماعی در کشور است.

افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ، چرا کادر درمان مهاجرت می نمایند؟

چرا پزشکان مهاجرت می نمایند؟

روز گذشته رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی درباره مهاجرت پزشکان گفت: تحمل مسائل راه، مسائل عدیده مالی و اجتماعی، و تعهدات گوناگون قانونی و غیرقانونی در خاتمه این جهت سخت، شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را افزایش داده است.

محمدرضا ظفرقندی با بیان اینکه آمار درخواست گوداستندینگ از سازمان نظام پزشکی، گویای آمار مهاجرت ناخوشایند و نگران نماینده و بعلاوه نشانگر وجود شرایطی نامناسب است، ادامه داد: به جای کتمان و پاک کردن صورت مساله باید برای آن چاره اندیشید. البته نگرش علمی و داشتن گوشی برای شنیدن نصایح مصلحان و کمی تحمل، چاره مناسب برای حفظ این سرمایه های گرانقدر ملت است.

ماه گذشته نیز امیر صدری، سرپرست روابط عمومی سازمان نظام پزشکی درباره مهاجرت پزشکان گفت: در 3 ماهه تابستان امسال، بیش از هزار پزشک برای مهاجرت از ایران و فعالیت در حوزه پزشکی در کشورهای دیگر، از این سازمان درخواست صدور گواهی گود استندینگ نموده اند و این آمار از افزایش محسوس مهاجرت پزشکان در سال 1400 حکایت دارد.

گود استندینگ چیست؟

گواهی Good standing، از جمله مدارک مهمی است که شاغلان و محصلان رشته پرستاری و پزشکی باید به هنگام مهاجرت، به سازمان نظام پزشکی کشور مقصد ارائه نمایند.

این مدرک در واقع گواهی حسن انجام کار افرادی است که عضو سازمان نظام پزشکی هستند. هدف از صدور این گواهی این است که شاغلان رشته های پرستاری و پزشکی اثبات نمایند در طول دوره خدمت در کشو خود، هیچ گونه سوءپیشینه ای نداشته اند (ایران مهاجر).

حالا آمار دریافت این گواهینامه هم برای پزشکان و هم پرستاران افزایش قابل توجهی یافته است.

افزایش مهاجرت پرستاران

اما تنها پزشکان نیستند که به رفتن از ایران فکر می نمایند. شهریور امسال نیز یوسف رحیمی، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در تبادل نظر با خبرنگاران گفته بود: آمار مهاجرت پرستاران افزایش یافت. آنطور که رحیمی گفته اصلی ترین دلایل مهاجرت پرستاران، حقوق و مزایای مناسب است.

مجمد شریفی مقدم، مدیرکل خانه پرستار ایران نیز درباره مهاجرت پرستاران گفته است: در گذشته سالانه 200 تا 300 نفر گواهی مهاجرت از نظام پرستاری می گرفتند اما اکنون شاید بیش از 1500 نفر در سال اقدام به مهاجرت می نمایند. از آنجا که خروجی های ما قابل شمارش نیست، نمی توان آمار دقیقی را ارائه داد. این مهاجرت ها به دو علت تعیین اتفاق می افتد؛ یکی شرایط ایده آل کشورهای مقصد و دیگری مسائل کشورهای مبدا.

این در حالی است که او پیش از این به خبرنگاران گفته بود ایران به شدت کمبود پرستار دارد. او گفت: پیش از کرونا در کشور کمبود پرستار داشتیم و حالا در شرایط کرونایی کمبود پرستار شدیدتر شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 165

به "افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ، چرا کادر درمان مهاجرت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ، چرا کادر درمان مهاجرت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید