افشاگری در خصوص سدمعبرهای تهران ، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری: دستفروشان افراد نیازمند هستند

به گزارش مجله راهدیو، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره جزئیات برنامه های ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه داد و گفت: بخشی از سد معبرها در پیاده راه ها به وسیله واحدهای صنفی انجام می گردد.

افشاگری در خصوص سدمعبرهای تهران ، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری: دستفروشان افراد نیازمند هستند

به گزارش خبرنگاران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره چگونگی ساماندهی دستفروشان گفت: باید در موضوع ساماندهی دستفروشان، علاوه بر منافع شهر و شهروندان، معیشت دستفروشان نیز مد نظر قرار گیرد و بازار رونق داده گردد تا سود دستفروشان در ورود به بازارهای ساماندهی شده مانند روزبازارها، بازارهای ثابت، ساماندهی در محل و ... باشد و بعلاوه دستفروشان تمایل به فروش اجناس خود در این اماکن داشته باشند.

بیگی با تأکید بر اینکه با اقدامات صرفا سلبی نمی توان دستفروشان را ساماندهی کرد، بیان نمود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به مردم در اولویت فعالیت های شرکت و مدیریت شهری واقع شده است.

او با بیان اینکه باید روینمودهای ساماندهی دستفروشان ایجابی باشد، گفت: طبق مشاهدات عینی و میدانی شرکت ساماندهی، بخشی از سد معبرها در پیاده راه ها به وسیله واحدهای صنفی صورت می گیرد. اتاق اصناف مسئول رسیدگی به این موضوع است، بعلاوه وظیفه دارد که در کنار شهرداری حضور داشته باشد و در صورت ادامه دار بودن این تخلف، جواز کسب واحد صنفی متخلف را ابطال کند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه سخنان خود، بیان نمود: زمانی که دستفروش در یک خیابان اصلی حضور دارد به منافع واحد صنفی مستقر در خیابان آسیب می زند. درنظر داشتن منافع دستفروشان و واحدهای صنفی، دو موضوع با مرز بسیار باریکی هستند که دو سویه است.

به گفته بیگی، باید مکانی فراهم گردد که دستفروش به آن فضا منتقل گردد تا هم منافع واحد صنفی آسیب نبیند و هم دستفروش به امرار معاش بپردازد. البته پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شده است.

او با تأکید براینکه باید طرحی برای ساماندهی دستفروشان اجرا گردد که سطح آسیب را برای همه (واحد صنفی، دستفروشان و شهروندان) کاهش دهد، افزود: مشاغل سیار بی کانون نباید به واحد صنفی اطراف خود ضرر برسانند.

بیگی در ادامه سخنان خود تأکید کرد که بیشتر دستفروشان افرادی نیازمندی هستند که باید نیازشان با ملاحظات شهری تأمین گردد.

وی درباره ثبت نام دستفروشان در سامانه سامان بازار، شرح داد: بخشی از ثبت نام دستفروشان صورت گرفته است. درحال حاضر حدود 5 هزار و 800 نفر در روز بازارها ساماندهی شده اند. یکی از مسائل در ثبت نام، این است که بعضی از دستفروشان دسترسی استفاده از ابزارهای هوشمند الکترونیکی را ندارند و بخاطر همین با دفاتر خدمات الکترونیکی شهر هماهنگ شده تا به زودی ثبت نام این افراد در دفاتر صورت گیرد.

بیگی در ادامه افزود: این ثبت نام سبب می گردد تا ساماندهی دستفروشان ساکن تهران در اولویت قرار گیرد و در صورت ارائه خدمات اجتماعی، اطلاعات فرد در سامانه ثبت شده باشد.

بیگی تعداد بازارهای شهر تهران را 50 بازار بیان نمود و گفت: درحال حاضر 47 روزبازار و سه شب بازار در تهران وجود دارد. پیش بینی می گردد که با 70 روزبازار و شب بازار می توان دستفروشان شهر تهران را ساماندهی و مدیریت کرد. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید تعداد جامعه هدف معین گردد و دستفروشان متقاضی در سامانه ثبت نام نموده باشند. به طور مستمر با منطقه ها در ارتباط هستیم تا در صورتی که زمینی که معینات لازم برای احداث بازار محلی را در منطقه شان دارند به ما اعلام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 496

به "افشاگری در خصوص سدمعبرهای تهران ، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری: دستفروشان افراد نیازمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری در خصوص سدمعبرهای تهران ، مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری: دستفروشان افراد نیازمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید