انجام اولین پیوند سلول های بنیادی انسانی در نخاع

به گزارش مجله راهدیو، یک دانشگاه ژاپنی گفت که پیروز به پیوند سلول های بنیادی انسانی به بیمار برای درمان ضایعه نخاعی زیر حاد شده است.

انجام اولین پیوند سلول های بنیادی انسانی در نخاع

خبرنگاران- یک دانشگاه ژاپنی اعلام نمود که با موفقیت سلول های بنیادی انسانی را برای درمان آسیب نخاعی حاد به بیمار پیوند زده است.

این اولین بار در دنیا است که از این فناوری احیا نماینده برای این شرایط فلج نماینده استفاده می گردد. در این عمل، بیمار نورون های بنیادی پرتوان القایی (iPS) و سلول های پیش ساز دریافت کرد.

سلول های IPS از سلول های بالغ گرفته می شوند و از نظر ژنتیکی برای تکثیر در هر نوع سلول، بسته به اینکه در کدام قسمت بدن پیوند می شوند، برنامه ریزی مجدد می گردد. این تکنیک در سال 2012 برنده جایزه نوبل پزشکی و به محقق ژاپنی شینیا یاماناکا اعطا شد.

محققان دانشگاه Keio در ماه گذشته در توکیو دو میلیون از این سلول ها را به اولین بیمار پیوند زدند.

این دانشگاه در بیانیه خود توضیح داد که هدف اولیه این مطالعه بالینی تایید ایمنی استفاده از این روش درمانی است. هدف ثانویه آنالیز اینکه آیا این روش در نهایت منجر به پیشرفت از نظر عملکرد عصبی و کیفیت زندگی بیماران می گردد یا خیر.

یک هیئت مستقل از متخصصان اطلاعات اولین بیمار را ارزیابی می نمایند تا آنالیز نمایند که آیا امکان بازگشت به کارآزمایی بالینی در ماه آوریل وجود دارد که در مجموع چهار بیمار را شامل می گردد.

آزمایش های بالینی دیگری قبلاً در خصوص استفاده از این نوع سلول های iPS در بیماری های مختلف، مانند بیماری پارکینسون و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD)، یک بیماری چشمی، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر سلول های بنیادی بر درمان کرونا

سلول بنیادی که ناباروری را درمان می نماید

منبع: الکوثر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 273

به "انجام اولین پیوند سلول های بنیادی انسانی در نخاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اولین پیوند سلول های بنیادی انسانی در نخاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید