حمایت چین از آرژانتین در برابر انگلیس

به گزارش مجله راهدیو، در پی پیوستن بوینس آیرس به طرح کمربند و جاده، دولت چین از حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر فالکلند در برابر انگلیس حمایت کرد.

حمایت چین از آرژانتین در برابر انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی پیوستن بوینس آیرس به طرح کمربند و جاده، دولت چین درمقابل از آرژانتین در زمینه مالکیت بر جزایر فالکلند حمایت کرد.

جزایر فالکلند یا مالویناس جزایری در اقیانوس اطلس است که حق حاکمیت آن مورد اختلاف انگلیس و آرژانتین قرار گرفته است.

براساس گزارش راشا تودی، در واکنش به حمایت پکن از بوینس آیرس در این مناقشه، لیز تراس در توئیتی انگلیس را مالک جزایر فالکلند خواند و نوشت؛ فالکلندیها بخشی از خانواده بریتانیا هستند و از حق خود برای معین سرنوشت خود دفاع خواهند کرد.

رسانه ها و خبرنگاران چینی در واکنش به خشم لیز تراس از پکن مساله حضور ناوهای جنگی انگلیسی در دریای چین جنوبی را به چالش کشیده و تاکید کردند، اینکه انگلیس حق حاکمیت چین بر دریای چین جنوبی را به چالش می کشد مسئله ای ندارد؟

آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین در سفر به پکن و ملاقات با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، از پیوستن بوینس آیرس به طرح نوین ابتکار کمربند و جاده اطلاع داد.

رسانه های آرژانتینی بعلاوه قبل از سفر فرناندز به چین، از برنامه آرژانتین برای استفاده از فناوری های پزشکی پکن برای فراوری سینوفارم در بوئنوس آیرس اطلاع داده بودند.

رئیس جمهور آرژانتین در ملاقاتش با شی جینپینگ رئیس جمهور چین از یاری پکن به این کشور در زمینه واکسیناسیون کرونا قدردانی نموده است.

کمربند و جاده پروژه بین المللی چین است که در پی ارتقای همکاری بین پکن و بیش از 60 شریک تجاری آن در آسیا، آفریقا و اروپا و آمریکاست. این طرح با مخالفت کشورهای غربی روبرو است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 319

به "حمایت چین از آرژانتین در برابر انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چین از آرژانتین در برابر انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید