انجمن های کتاب شهرستان های فارس در راستا باشگاه داری

به گزارش مجله راهدیو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، جمشید رضایی، اضافه کرد: این گروه ها باید پس از نام نویسی در بخش جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان سامانه شبکه ترویج کتاب خوانی کشور به نشانی http://bookpromotion.ir، گزارش کارکرد خود را به انجمن های کتاب شهرستان دهند.

انجمن های کتاب شهرستان های فارس در راستا باشگاه داری

رئیس انجمن کتاب فارس ادامه داد: داوری گام نخست این جشنواره در انجمن کتاب هر شهرستان از روز 1 تیرماه تا 10 تیرماه 1400 انجام خواهد شد و گروه های برتر هر شهرستان، به طور مستقیم، به مرحله کشوری جام باشگاه های کتاب خوانی راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه ها، نهادها و سازمان های گوناگون دولتی و غیردولتی، پنجمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان را در کشور برگزار می نماید، گفت: جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در بخش هایی همانند باشگاه برگزیده، نامه به نویسنده، فیلم موبایلی شناخت کتاب و نویسنده برگزیده، مهدکودک برگزیده و تسهیلگر برگزیده برگزار خواهد شد. بعلاوه سال جاری بخش کتاب فروشی های پویای برتر که با این جشنواره همکاری داشته اند هم به بخش های جشنواره افزوده شده است.

به گفته رضایی، در جام باشگاه های کتاب خوانی، اعضای باشگاه ها پس از راه اندازی و نام نویسی، هر یک از اعضا، کتاب هایی را که خوانده اند در فضای فیزیکی یا مجازی باشگاه، معرفی و آنالیز خواهند کرد. این کار با دست به دست شدن کتاب ها در هر باشگاه ها ادامه خواهد یافت و ازاین رو کتاب های بیشتری با نظر همه اعضا خوانده می گردد. در طول برپایی باشگاه ها و با خواندن کتاب های بیشتر، اعضا تصمیم می گیرند که برای یک نویسنده یا پدیدآور کتاب، نامه ای بنویسند. بعلاوه اعضا برای معرفی، آنالیز، یا بازآفرینی داستان کتاب، یک کلیپ خلاقانه کوتاه تهیه می نمایند و اگر دوست داشتند، آن را در فضاهای شبکه های اجتماعی منتشر می نمایند. مستندات باشگاه ها شامل برگزیده نامه های نوشته شده و کلیپ های ساخته شده، به همراه گزارش مکتوب تسهیلگر باشگاه درباره اقدامات باشگاه و جلسات برپا شده است.

رئیس انجمن کتاب فارس گفت: همان گونه که در شیوه نامه جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان آمده است، این دوره از جام باشگاه ها به صورت نیمه متمرکز و با موضوع شهرستان ها انجام می گردد. بدین معنا که باشگاه های کتاب خوانی مستندات شامل گزارش فعالیت ها و پرونده کلی باشگاه را به دبیرخانه شهرستان ارسال نموده و دبیرخانه های محلی به ارزیابی و داوری این آثار رسیده می پردازند. درنهایت هر شهرستان برگزیدگان نهایی را به دبیرخانه مرکزی معرفی می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 46

به "انجمن های کتاب شهرستان های فارس در راستا باشگاه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن های کتاب شهرستان های فارس در راستا باشگاه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید