باکو: گفتگو های اخیر با ایران مثبت بود

به گزارش مجله راهدیو، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با تأکید بر اهمیت ادامه مذاکرات با ایران گفت که به توسعه روابط خوب با تهران علاقه مند است.

باکو: گفتگو های اخیر با ایران مثبت بود

به گزارش تسنیم، آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی در مورد روابط با ایران و تبادل نظر های وزرای خارجه دو کشور گفت: در آخرین تبادل نظری تلفنی وزرای امور خارجه، تبادل نظر های مفصلی در مورد شرایط بین دو کشور انجام گرفت و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: طرف آذربایجانی این مذاکرات را مثبت ارزیابی می کند و ادامه رایزنی ها را مهم می داند. آذربایجان همواره علاقه مند به توسعه روابط همسایگی با همه کشور های همسایه از جمله ایران بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولت ها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، گفت: در این راستا، طرف آذربایجانی به تلاش های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می دهد.

اوایل هفته جاری بود که اعلام شد وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی دو دور تبادل نظر با یکدیگر داشتند که در آن روابط دو کشور و مسائل پیش آمده طی ماه های اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 525

به "باکو: گفتگو های اخیر با ایران مثبت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: گفتگو های اخیر با ایران مثبت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید