بدون قرار قبلی؛ محافظه کار و میان مایه ، با نگاه شعیبی نقد اجتماعی شکل نمی گیرد

به گزارش مجله راهدیو، منتقد سینمایی درباره بدون قرار قبلی گفت: ساخته های آقای شعیبی، استاندارهای قابل قبول و باورپذیری دارد اما نقد من به نحوه نگریستن به موضوعات است. این رفتار محافظه کارانه باعث می شود که ایشان نتواند نقد اجتماعی درستی انجام دهد.

بدون قرار قبلی؛ محافظه کار و میان مایه ، با نگاه شعیبی نقد اجتماعی شکل نمی گیرد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران؛ سعید هاشم زاده، منتقد سینما در حاشیه اکران فیلم بدون قرار قبلی در مصاحبه با خبرنگار دانشجو گفت: واقعیت این است که شعیبی در همه ساخته هایش لحن محافظه کار و اخلاق مداری دارد که به نظر من این شیوه دیدن نمی تواند او را از موضوعی که برگزیده، جلوتر ببرد. مدیوم کار فیلم سازی این است که وقتی موضوعی را برمی گزینیم کمی جلوتر از آن حرف بزنیم و با آن موضوع همانطور که در قالب اجتماعی وجود دارد، رفتار نکنیم. ما با همه موضوعاتی که آقای شعیبی به آن می پردازد آشناییم و به خوبی آنها را می شناسیم.

این منتقد سینمایی ادامه داد: ساخت و اجرای آقای شعیبی همیشه استاندارهای قابل قبول و باورپذیری دارد که نمی توانیم منکر آن شویم اما نقد من به نحوه نگریستن به موضوعات است. من فکر می کنم این رفتار محافظه کارانه باعث می شود که ایشان نتواند نقد اجتماعی درستی انجام دهد و در نسبت با موضوع ایده جدیدی را مطرح کند.

او با بیان اینکه بدون قرار قبلی ، پیشرفتی نسبت به کارهای قبلی شعیبی نداشت، گفت: من انتظار داشتم تعمیمی در مسئله هویت یا مذهب ببینم. بستر این دو مقوله در فیلم فراهم بود؛ اما ما هیچ ندیدیم. از طرفی انتظار داشتم، عشقی ساخته شود که آن هم نشد. همه چیز آرام و محافظه کار و میان مایه به پایان رسید. به نظرم آقای شعیبی باید در نسبت با موضوعاتش تندتر باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 310

به "بدون قرار قبلی؛ محافظه کار و میان مایه ، با نگاه شعیبی نقد اجتماعی شکل نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون قرار قبلی؛ محافظه کار و میان مایه ، با نگاه شعیبی نقد اجتماعی شکل نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید