دیجیتالم کجا بود؟!

به گزارش مجله راهدیو، عباس یاری، با یادآوری خاطره ای از مصاحبه پر دردسر و بی سرانجامش با فتحعلی اویسی، یاد این هنرمند را گرامی داشت.

دیجیتالم کجا بود؟!

به گزارش خبرنگاران، عباس یاری ـ منتقد سینما و از بنیانگذاران مجله های فیلم و فیلم امروز ـ در یادداشتی به ذکر خاطره مصاحبه اش با مرحوم فتحعلی اویسی پرداخته است.

یاری که ماه گذشته برای انتشار شماره ویژه مجله فیلم امروز قصد داشته به مناسبت سی و پنج سالگی فیلم به یادماندنی ناخدا خورشید با فتحعلی اویسی به نام بازیگر این فلیم مصاحبه ای را ترتیب دهد، جریان این مصاحبه را اینگونه شرح داده است: آقای اویسی عزیز، الان که خبر رفتنتان را شنیدم شوکه شدم. ماه پیش که در تدارک انتشار شماره ویژه ای برای سی و پنج سالگی ناخدا خورشید بودیم، برای پیدا کردنتان به هر کسی که می شناختم متوسل شدم، نمی دانستم کجا هستید. آخرش رفیقی قدیمی ات حسن تهرانی که در آمریکا زندگی می کند، گفت: باید اینجا باشد، مدتی است ازش خبری ندارم؛ پیدایش می کنم و باهاش مصاحبه می کنم. اما روز بعد گفت شماره ای که از او دارم جواب نمی دهد. با ناامیدی شماره را گرفتم. خیلی شانسی گوشی را برداشتی، تلخ و کلافه و بی حوصله، از زمانه دلخور بودی. گفتم آقا می خواهم قرار مصاحبه بگذاریم. گفتی ولم کن بابا! درباره چی حرف بزنیم؟! من برای اینکه یخ رابطه را باز کنم به شوخی گفتم دیجیتال! همین دیجیتال که تو باهاش مخالف بودی و می گفتی دیجیتالم کجا بوده، آخرش دنیا را گرفت اما فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را نابود کرد. گفتی خب چه حرفی برای گفتن داریم؟ گفتم ناخدا خورشید گفتی ساخت آن فیلم که پدر همه ما را درآورد؛ در آن شهر دور افتاده که نه آب داشت و نه غذا بعد شوخی کردی که مگس پلو می خوردیم! گفتم اما حاصل کار فیلمی ماندگار شد، به خاطر ناصر تقوایی هم که شده حرف بزنیم. گفتی باشه اولِ اون هفته زنگ بزن...

دیر شده بود، مجله داشت می رفت زیر چاپ. فکر کردم حالا که به این شماره نرسیده، صبر کنم تا یک گفت وگوی عمری با هم بکنیم. دو هفته پیش دوباره باهات تماس گرفتم. گفتی پشت فرمونم بعدا تماس بگیر.... آقا ول کنت نیستم. به خودم و تو قول داده ام این مصاحبه را انجام بدهم. بدون خداحافظی رفتی سفر آخریت؟ آنجا با کاغذ و قلم، نه با ضبط و دیجیتال میام سراغت، مصاحبه خوبی میشه...

به گزارش خبرنگاران، فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون که در خوانندگی هم دستی داشت، صبح سه شنبه ـ 13 مهرماه ـ از دنیا رفت. اویسی در نقش آقای کاووسی، مدیر مسوول هفته نامه شهر قشنگ در مجموعه بدون شرح، در میان مخاطبان تلویزیون ماندگار شده است. از دیگر کارهای تلویزیونی این هنرمند می توان به کمربندها را ببندیم، دارا و ندار، زیر زمین و سربداران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 125

به "دیجیتالم کجا بود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجیتالم کجا بود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید