بزرگترین یاقوت دنیا که رکورد ها را خواهد شکست

به گزارش مجله راهدیو، بزرگترین یاقوت دنیا قرار است در ماه ژوئن سال جاری به وسیله حراجی ساتبیز در نیویورک در معرض فروش گذاشته گردد. کارشناسان تخمین می زنند که قیمت این یاقوت به بیش از 30 میلیون دلار برسد.

بزرگترین یاقوت دنیا که رکورد ها را خواهد شکست

خبرنگاران | اگر تخمین ها درست از آب دربیایند، این سنگ قیمتی که بیش از 55 قیراط وزن دارد گرانترین یاقوتی خواهد بود که تا به حال در یک حراجی فروش رفته است.

به گزارش خبرنگاران ؛ اونی کیم، کارشناس حراجی ساتبیز می گوید: این سنگ از موزامبیک آمده است. به غیر از کشور برمه که منبعی سنتی برای کشف یاقوت بوده است، حالا موزامبیک هم به منبع جدیدی برای پیدا کردن این سنگ ارزشمند تبدیل شده است.

رکورد فعلی قیمت یاقوت به سال 2015 مربوط است که یک یاقوت برمه ای 25 قیراطی موسوم به طلوع به قیمت 30 میلیون دلار در ژنو سوئیس به فروش رسید.

این سنگ تازه که نام آن را ستارۀ فورا گذاشته اند، از یکی از معادن شرکت جواهرات فورا در موزامبیک به دست آمده است. این سنگ قبل از تراش خوردن 101 قیراط وزن داشت.

(ستارۀ فورا قبل از تراش خوردن)

این سنگ سرخ و شفاف به علت مقدار و کیفیتی که دارد خیره کننده و کم نظیر توصیف شده است. ستارۀ فورا قبل از اینکه در نیویورک به حراج گذاشته گردد در هنگ کنگ، چین، سنگاپور، ژنو و دبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

با اینکه رکورد گران ترین سنگ های قیمتی دنیا به الماس ها و خصوصا انواع رنگی آن ها اختصاص دارد، اما یاقوت نیز جزء کمیاب ترین و ارزشمندترین سنگ های قیمتی به شمار میرود.

منبع: فرادید
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 528

به "بزرگترین یاقوت دنیا که رکورد ها را خواهد شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین یاقوت دنیا که رکورد ها را خواهد شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید