بعد از یادگیری این نکات، با دقت بیشتری کف کش خریداری کنید!

به گزارش مجله راهدیو، قبل از خرید هر نوع کف کش بهتر است ارتفاع عمودی که میخواهید سیالات را انتقال دهید، محاسبه کنید و از میزان دقیق آن اطمینان داشته باشید که البته در این زمینه می توانید از مشاوره های متخصصان توان تک برای انتخاب مناسب و نحوه استفاده درست کف کش بهره ببرید.

بعد از یادگیری این نکات، با دقت بیشتری کف کش خریداری کنید!

از آنجایی که محصول پمپ کف کش، تنوع گوناگونی دارد بهتر است خرید شما با توجه به بودجه و نیازتان باشد.

پمپ کف کش چیست؟ و چه وظایفی دارد

پمپ کف کش نوعی پمپ آب به شمار می رود و وظیفه آن این است که آب و سیالات را از کف استخر، منابع آب و چاه بیرون بیاورد به همین خاطر روی آب شناور است. اساس کار پمپ کف کش انتقال و پمپاژ آب از نقاط عمیق است و انرژی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل نموده و نیروی گریز از مرکز باعث انرژی جنبشی مایعات خواهد شد و در نتیجه آب پمپاژ می گردد بعلاوه برای معین کردن عمق چاه برای استفاده از پمپ کف کش می توانید از دستگاهی به نام عمق سنج نیز بهره ببرید.

قبل از خرید باید به قیمت پمپ کف کش و از همه مهم تر تک فاز و یا سه فاز بودن کف کش توجه کرد. کف کش های تک فاز قدرت نسبتا کمتری دارد. معمولا از پمپ کف کش سه فاز در کارخانه ها و زمین کشاورزی بزرگ استفاده می گردد به همین خاطر قیمت پمپ کف کش سه فاز نسبت به تک فاز بیشتر است البته قیمت پمپ کف کش مهم نیست و نکته قابل توجه این است که اگر مکانی که میخواهید در آن از کف کش بهره ببرید، فاقد برق سه فاز باشد استفاده از پمپ کف کش سه فاز امکان پذیر نخواهد بود.

در هنگام خرید کف کش چاه به هد آن یا ارتفاعی که می تواند پمپاژ کند هم توجه داشته باشید برای مثال بعضی از آنها می توانند تا ارتفاع 10 متری و بعضی دیگر از آنها تا ارتفاع 20 متری را پمپاژ نمایند و این بستگی به نوع کار شما با کف کش چاه دارد. از عمق سنج می توانید برای مقدار گیری عمق و مقدار کاری که کف کش چاه قرار است انجام دهد، بهره ببرید که این کار را می توانید به دو روش دستی و ماشینی انجام دهید.

اجزای تشکیل دهنده پمپ کف کش

انواع پمپ آب کف کش

  1. پمپ کف کش ساده: این نوع پمپ آب کف کش که به پمپ کف کش دستی نیز معروف است مجهز به فلوتر نیست و کاربر هنگام استفاده از این نوع پمپ باید به صورت دستی آن را فعال و روشن کند. تنها ایراد پمپ کف کش ساده سرازیر شدن سیالات است به دلیل اینکه هیچ نوع سنسوری برای تشخیص و معین کردن بودن یا نبودن سیالات وجود ندارد.
  2. پمپ کف کش فلوتر دار: این نوع پمپ همانطور که از نامش پیداست مجهز به فلوتر است و می توان گفت که برترین نوع است و بعلاوه قیمت پمپ کف کش در این نوع بیشتر از پمپ کف کش از نوع ساده است. فلوتر موجود در این نوع دستگاه با توجه به مقدار جریان سیال دستگاه را روشن و خاموش می نماید. البته نکته قابل توجه این است که قبل از راه اندازی دستگاه فلوتر را باید بر اساس سطح آب مورد نظر تنظیم کنیم.
  3. پمپ کف کش آب خنک: تمامی مدل های موجود از کف کش چاه باید دارای سیستمی باشند که باعث خنک شدن الکتروموتور پمپ گردد. به پمپ کف کشی که از آب موجود در مخزن آن برای خنک شدن الکتروموتور استفاده می گردد پمپ کف کش آب خنک می گویند.
  4. پمپ کف کش آب از بغل: در صورتی که لوله خروجی پمپ از بغل و در کنار پمپ بود به آن کف کش آب از بغل می گویند که البته یکی از معایب این نوع پمپ کف کش اشغال فضای بیش از مقدار آن است.
  5. پمپ کف کش آب از رو: طراحی بعضی از پمپ های به گونه ای است که لوله خروجی آنها به جای بغل از روی پمپ است که به این نوع از پمپ ها پمپ کف کش آب از رو می گویند. قابل ذکر است که این نوع پمپ ها دارای دو مزیت نسبت به پمپ های آب از بغل هستند، این نوع از پمپ ها فضای کمتری را اشغال می نمایند و بعلاوه به دلیل خارج شدن از روی پمپ به خنک شدن پمپ نیز یاری می نماید.

انواع پمپ کفش از نظر الکتروموتور و قدرت

پمپ های کف کش از نظر مقدار قدرت و ساختار الکتروموتور به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پمپ کف کش تک فاز: این نوع از پمپ های به دلیل پایین بودن قدرت موتور و کوچک بودن برای مصارف خانگی مناسب بوده و با دهانه خروجی در سایزهای 1 یا 2 و 3 اینچ طراحی می شوند البته شما می توانید انواع و نحوه کارایی آنها را در توان تک: tavantak.co مشاهده کنید.
  • پمپ کف کش سه فاز: از پمپ کف کش سه فاز در صنایع بزرگ مانند کارخانه ها و انواع زمین های کشاورزی بزرگ استفاده می گردد و دهانه خروجی آنها در سایز های 4 و 6 اینج مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پمپ کف کش با قدرت 1 تا 15 اسب بخار: شما می توانید انواع پمپ کف کش را با قدرت های مختلف برای مصارف خانگی و شخصی و کوچک تا مصارف بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

آنالیز نکات مهم قبل از خرید انواع پمپ کف کش و توجه به مایع مورد پمپاژ و معینات فنی مانند مسافتی که سیالات طی می نمایند باعث می گردد شما در هنگام انتخاب پمپ کف کش به سراغ برترین نوع آن بروید بعلاوه مدل های مختلفی از پمپ کف کش از نظر جنس، توان، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد که کارشناسان توان تک به شما معرفی خواهند کرد و شرایط مناسب استفاده از هرکدام را به شما می گویند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 578

به "بعد از یادگیری این نکات، با دقت بیشتری کف کش خریداری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از یادگیری این نکات، با دقت بیشتری کف کش خریداری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید