تقی زاده: کوشش برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای وام دانشجویی ، آمار های پژوهشی پیغام نور واقعی سازی گردد

به گزارش مجله راهدیو، سرپرست دانشگاه پیغام نور درباره واقعی سازی آمار های پژوهشی این دانشگاه و کوشش برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای تسهیلات وام دانشجویی شرح داد.

تقی زاده: کوشش برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای وام دانشجویی ، آمار های پژوهشی پیغام نور واقعی سازی گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیغام نور در نخستین نشست هم اندیشی با معاونان و مدیران این دانشگاه گفت: ثبت نام بیش از 375 هزار دانشجو از سراسر کشور در دانشگاه پیغام نور، موهبتی بزرگ و در عین حال مسئولیتی سنگین است که باید بتوانیم ضمن ارائه خدمات موثر آموزشی، در عرصه های پژوهشی و فرهنگی نیز بستر های رشد و پیشرفت اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان اداری دانشگاه را فراهم آوریم.

وی با تاکید بر چابک سازی دانشگاه افزود: تا به امروز اقدامات مثبتی در حوزه های مختلف دانشگاه اجرا شده است و می توان ضمن تداوم این اقدامات، با تاکید بر نقاط قوت دانشگاه، راستا هدفمند و روشنی را برای آینده ترسیم کرد.

جذب دانشجوی خارجی و توسعه فعالیت های برون مرزی

تقی زاده با اشاره به ظرفیت های حوزه معاونت آموزشی گفت: طرح آمایش رشته ها اقدام مثبتی است که در این حوزه اجرا شده است و باید بتوانیم با توسعه فعالیت های برون مرزی و جذب بیشتر دانشجویان خارجی، درزمینه انتقال دانش، تعاملات علمی و بعلاوه عایدیزایی، موثرتر عمل کنیم.

ظرفیت ویژه دانشگاه در برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و آزمون های الکترونیکی

وی برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و آزمون های الکترونیکی دانشگاه را مطلوب دانست و گفت: دانشگاه پیغام نور با برخورداری از زیرساخت های غنی الکترونیکی می تواند ضمن ارائه خدمات آموزشی و انجام رسالت خود، در زمینه عایدیزایی بیشتر نیز اهتمام ورزد تا بتواند از محل عایدی های اختصاصی، امکانات مطلوب تری را برای دانشجویان و مجموعه خانواده پیغام نور فراهم آورد.

جایگاه ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی در تربیت دانشجویان

سرپرست دانشگاه پیغام نور با اشاره به اهمیت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی افزود: زمانی که از تربیت دانشجو صحبت می کنیم، بخش تاثیرگذار و مهم، قطعا معاونت فرهنگی دانشجویی است که می تواند ضمن حفظ تعامل خود با دانشجویان، در زمینه رشد و بالندگی تمامی ابعاد شخصیتی آن ها مثمر ثمر باشد.

تقی زاده برگزاری المپیاد های فرهنگی - ورزشی در دانشگاه پیغام نور را نقطه عطف تعامل گسترده دانشگاه با دانشجویان دانست و گفت: ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان از مهم ترین وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی است که با برگزاری این المپیاد ها هر چند به صورت الکترونیکی می توانیم به این رسالت جامه عمل بپوشانیم.

فراهم سازی بستر های متعدد اعطای وام دانشجویی

وی بر لزوم پیگیری مطالبات و انتظارات به حق دانشجویان و کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه پیغام نور تاکید نمود و با عنوان اینکه پیشنهادات سازنده قطعا در پیشبرد کار ها موثر است، گفت: بدون شک تحقق اهداف بدون درنظر گرفتن انتظارات و مطالبات میسر نخواهد بود و تمامی بخش های دانشگاه برای پیشبرد ماموریت ها و مسئولیت های خود احتیاجمند حمایت و رسیدگی هستند.

تقی زاده اختصاص تسهیلات وام دانشجویی را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دغدغه اقتصادی دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه باید برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای تسهیلات وام دانشجویی کوشش کند.

سرپرست دانشگاه پیغام نور بعلاوه فرایند اقدامات معاونت اداری و اقتصادی برای کسب عایدی و برطرف کسری های بودجه ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که دانشگاه پیغام نور بخشی از هزینه های خود را از محل بودجه دولتی و بخش دیگری را از محل شهریه های دانشجویی تامین می نماید، برای تامین هزینه های مازاد باید در پی کسب عایدی های اختصاصی باشد و معاونت اداری و اقتصادی می تواند در این زمینه راه چاره های سازنده ای را ارائه کند.

لزوم ثبت رتبه های پژوهشی و واقعی سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیغام نور

تقی زاده یکی از عوامل موثر در جذب دانشجوی خارجی را واقعی سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیغام نور مطرح کرد و گفت: متاسفانه همه رتبه های پژوهشی و اقدامات تحقیقاتی دانشگاه به طور دقیق ثبت نشده و همین مسئله موجب کاهش رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی شده است چنانچه آمار پژوهشی دانشگاه واقعی گردد، به علت جایگاه مطلوب علمی و پژوهشی این دانشگاه می توانیم دانشجویان بیشتری در حوزه بین الملل جذب کنیم.

سرپرست دانشگاه پیغام نور کاربردی شدن طرح های پژوهشی دانشگاه را در رشد و پیشرفت دانشگاه حیاتی دانست و گفت: اگر جایگاه واقعی و سطح پژوهشی غنی دانشگاه پیغام نور به درستی معرفی گردد، تمامی ارگان ها و سازمان ها از ظرفیت کلان این دانشگاه مطلع شوند، قطعا طرح های پژوهشی خود را به این دانشگاه محول خواهند کرد.

نقش مهم معاونت پژوهشی در ارتقای کیفیت و پایدارسازی منابع

وی با عنوان اینکه حوزه معاونت پژوهشی حوزه بسیار مهمی است که می تواند علاوه بر ارتقای کیفیت در زمینه عایدیزایی و پایدارسازی منابع نقش موثری ایفا کند، افزود: دانشگاه پیغام نور از آزمایشگاه های استاندارد و مجهزی برخوردار است که می تواند احتیاج بسیاری از محققان و پژوهشگران را مرتفع کند.

تقی زاده بعلاوه به مرکز انتشارات دانشگاه پیغام نور اشاره نمود و گفت: این مرکز ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات گسترده چاپ و توزیع منابع درسی را داراست که می توان از آن در زمینه عایدیزایی بهره مند شد.

وی در انتها ظرفیت های دانشگاه پیغام نور را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با هدفمندسازی این ظرفیت ها و تقسیم کار، دانشگاه پیغام نور می تواند منشاء خدمات ارزنده ای برای آموزش عالی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 190

به "تقی زاده: کوشش برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای وام دانشجویی ، آمار های پژوهشی پیغام نور واقعی سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقی زاده: کوشش برای فراهم سازی بستر های متعدد اعطای وام دانشجویی ، آمار های پژوهشی پیغام نور واقعی سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید