ویژگی های یک مهد کودک خوب از قلم پیشرو پلاس

به گزارش مجله راهدیو، یکی از دغدغه های والدین انتخاب مهد کودکی ایده آل برای فرزندشان است؛ چرا که برای اولین بار قرار است فرزند دلبندشان را برای چند ساعتی در محیطی تازه و دور از خانه تنها بگذارند. بنابراین برای والدین در وهله اول، انتخاب مهد کودک و خانه کودکی با محیطی امن و مطمئن در اولویت واقع شده است.

ویژگی های یک مهد کودک خوب از قلم پیشرو پلاس

مهد کودک را می توان به عنوان اولین محیط برای کسب مهارت های اجتماعی و علمی بچه ها دانست. در مهد کودک، به بچه ها این فرصت داده می گردد تا به وسیله انجام فعالیت ها و بازی کردن، کاوش نمایند و مهارت های لازم را بیاموزند.

در این محیط حمایتی، بچه ها تشویق می شوند تا مهارت های اجتماعی و عادات مناسب را بیاموزند و آن را توسعه دهند. بعلاوه در مهد کودک مفاهیم پایه ای سواد ریاضی و علوم زیستی را می آموزند تا در ورود به پایه های بعدی تحصیلی شروعی عالی داشته باشند. مهدکودک می تواند به وسیله فعالیت های عملی، بازی و تقویت مثبت معلمان، به بچه ها اعتماد به نفس لازم را برای تبدیل شدن به یادگیرندگان مستقل در زندگی تبدیل می نمایند.

تفاوت مهد کودک و خانه کودک

مهدکودک و خانه کودک هر دو منابع مهمی برای فراهم کردن محیطی امن و پرورشی برای بچه ها هستند. اگرچه هر دو موسسه شکل های مشابهی از مراقبت را برای بچه ها ارائه می دهند، اما تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد.

مهدکودک یک مرکز آموزشی است که در آن بچه ها خردسال معمولاً از سه تا شش سال سن دارند و آموزش ها و مهارت های لازم را به وسیله فعالیت های مبتنی بر بازی در محیطی متناسب با سنشان یاد می گیرند. مربیان در مهد کودک برای رسیدن به نقاط عطف رشد بچه ها از جمله یادگیری زبان، رشد شناختی و رشد اجتماعی-عاطفی تمرکز دارند.

در مقابل خانه کودک محیطی است که بچه ها بیشتر از بودن در مهد کودک از آن لذت می برند چرا که در خانه کودک، بچه ها با مهارت ها و مشاغل در قالب بازی کردن با اسباب بازی شغل های مختلف آشنا می شوند و مهارت های مختلف را می آموزند. در خانه کودک بر خلاف مهد کودک مربی حضور ندارد و بچه ها می توانند به همراه والد یا با بچه ها دیگر مشغول به بازی شوند.

اگرچه هدف مهدکودک و خانه کودک فرق دارد، اما واضح است که هر دو نوع مؤسسه هدف نهایی یکسانی دارند؛ فراهم کردن مکانی امن که در آن بچه ها بتوانند با اعتماد به نفس، عزت نفس، استقلال و دانش رشد نمایند.

هنگام انتخاب مهد کودک و خانه کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب برترین مهد کودک و خانه کودک باید به بعضی نکات توجه داشته باشید از جمله :

  • داشتن مجوز معتبر
  • تعداد مربیان مهد کودک
  • توجه به سابقه کادر مدیریت
  • از فضای کافی برخوردار باشد
  • در پی کشف استعداد بچه ها باشند
  • قرار دادن بچه ها هم سن در یک کلاس
  • امنیت محیط مهد کودک و خانه کودک
  • هزینه مناسب مهد کودک و خانه کودک
  • امکانات مناسبی را در اختیار بچه ها قرار دهند
  • نزدیک بودن مهد کودک و خانه کودک به محل کار
  • فضایی با نشاط و مناسب را برای بچه ها داشته باشد
  • مقدار مشارکت والدین و توجه به تعداد جلسات اولیا و مربیان
  • مربیان تعلیم دیده ایی که بتوانند به خوبی با بچه ها ارتباط برقرار نمایند
  • محیط مهد کودک و خانه کودک از بهداشت مناسب و کافی برخوردار باشد
  • برنامه های آموزشی در مهد کودک نباید سنگین و نامتناسب با سن بچه ها باشد

یکی از برترین مهد کودک ها و خانه کودک ها در تهرانپارس

مهد کودک و خانه کودک پیشرو پلاس می تواند تجربه عالی را برای بچه ها در یادگیری اصول اولیه آموزش در دوران کودکی فراهم آورد؛ چرا که معلمان ما متخصصان معتبری هستند که به پرورش و تشویق فکر های جوان برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود یاری می نمایند.

تیم ما با فراهم کردن محیطی امن و با نشاط، کوشش می نماید تا هر کودک را با فعالیت های تعاملی و آموزشی از جمله موسیقی، هنر، یادگیری علوم، ورزش و ... درگیر کند. کارکنان با تجربه و متخصص ما با فراهم کردن فضایی مثبت و حمایتی برای بچه ها، آنها را هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی تشویق می نمایند. اگر در پی برترین مهد کودک و خانه کودک در محدوده تهرانپارس می گشت، مهد کودک پیشرو پلاس می تواند گزینه ایی مناسب و تجربه ایی فوق العاده برای کودکتان باشد.

منبع : مهد کودک پیشرو پلاس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 517

به "ویژگی های یک مهد کودک خوب از قلم پیشرو پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های یک مهد کودک خوب از قلم پیشرو پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید