توصیه هایی برای تبدیل شدن به رهبری کار بلد!

به گزارش مجله راهدیو، 10 توصیه ناب مدیریتی

یک کارمند پیروز بودن تضمین کننده پیروزیت حتمی در نقش مدیریتی نمی تواند باشد؛ به ویژه زمانی که قرار باشد کارمند سابق و مدیر کنونی مسوولیت مدیریت و رهبری کسانی را برعهده بگیرد که تا پیش از این، همکاران و دوستانش بوده اند. در اینجا 10 توصیه ناب مدیریتی آمده است که با به کار بستن آنها امکان تبدیل افراد به مدیرانی پیروز و کارآمد را تا حد بسیار زیادی فراهم کرده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

توصیه هایی برای تبدیل شدن به رهبری کار بلد!

ارتباط به صورت شفاف و روشن با دیگران:

یک مدیر کارآمد مدیری است که ضمن اجتناب از پنهان کاری، اهداف پروژه، اولویت های کاری و ضرب الاجل های موجود را به شکل شفاف و صریح با اعضای تیمش در میان گذاشته و با همین شفاف سازی بتواند هم بر اعتبار خود نزد افراد تیم اضافه کرده و هم حمایت همه جانبه تمام اعضای تیمش را پشت خود داشته باشد. برای این کار ضرورت دارد که دریافت بازخورد ها و نظرات اعضای تیم با آغوش باز به یکی از عادات مدیریتی مدیران و رهبران تبدیل شود.

الگویی عالی برای اعضای تیمتان:

یک مدیر زمانی می تواند از اعضای تیمش توقع عملکردی درخشان داشته باشد که خود چنین باشد. به عنوان مثال اگر یک مدیر رفتاری محبت آمیز و محترمانه با تمام اعضای تیمش داشته باشد، می تواند همین توقع را از دیگران داشته و مشوقی برای آنها به رفتار محبت آمیز و محترمانه باشد. پس اگر درنظر دارید، گزارش هایی که افرادتان برای شما آماده می کنند بدون غلط باشد، در وهله اول روی نگارش نامه ها و دستورالعمل های خودتان متمرکز بوده و آنها را بی نقص و عالی برای افرادتان بفرستید.

چیزهای بسیار زیادی برای آموختن:

یک مدیر نباید فراموش کند، که اگرچه پیروزیت های بسکمک را کسب کرده و برای ارتقای شغلی اش زحمت های بسکمک کشیده، اما هنوز چیزهای بسیار زیادی باقی مانده که باید یاد گرفته آن هم از هر کسی در اطرافش ازجمله همکاران سابق و زیردستان امروز.

درخواست از افرادتان برای در میان گذاشتن نظرات و نقدها شان:

در اغلب موارد کارمندان و اعضای تیم های کاری تمایلی برای مطرح ساختن نظرات و عقاید خود نشان نداده مگر اینکه چنین چیزی از آنها خواسته شود و این وظیفه مدیر و رهبر گروه است که چنین چیزی را از اعضای تیمش خواسته و در بلندمدت، اظهار نظر و تبادل آزاد اطلاعات را به بخشی از فرهنگ سازمانی تبدیل سازد. سیاست درهای باز و اطمینان پیداکردن اعضای تیم از تمایل جدی مدیریت برای شنیدن نظرات آنها بسکمک از نا ممکن ها را امکان پذیر می نماید.

اثبات کنید که آنها را می بینید:

دلایل بسکمک هست که لزوم توجه به اعضای تیم و دیدن عملکرد های آنها را به مدیران گوشزد می کند. علنی کردن و تشویق عملکرد درخشان افراد نه تنها اعتماد به نفس آنها را بالا برده، بلکه زمینه بسیار مساعدی برای تکرار و افزایش پیروزیت های آینده افراد خلق می نماید. مدیران پیروز و کارآمد کسانی هستند که تشویق و تحسین افرادشان را به بخشی از فعالیت های روزمره خود تبدیل کرده و روحیه دادن به افرادشان را به سیستم رسمی پاداش و تشویق منحصر نمی کنند.

به تیم تان کمک کنید تا تصویری بزرگتر به دست آورند:

یک مدیر کارآمد همیشه اطلاعات کاملی در مورد تاثیرگذاری و نقش اعضای تیمش در برآورده شدن اهداف کلان سازمان یا تیمی که در آن عضویت دارند، ارائه داده و به این وسیله تصویری بزرگ تر از اهداف و کارکرد های روزمره آنها در اختیارشان قرار می دهد. با داشتن چنین تصویر جامعی است که افراد گروه به روشنی دریافته که هر کاری که می کنند چه تاثیر مشخص کننده ای در تحقق اهداف کلان سازمان دارد.

مصمم باشید:

یک مدیر پیروز کسی است که تصمیمات درست می گیرد و به تصمیماتی که گرفته، وفادار می ماند. اعضای تیم به هیچ عنوان مدیری را که تصمیماتش را به طور مداوم تغییر می دهد به عنوان مدیری مقتدر و رهبری لایق نگاه نمی کنند. البته مدیران نباید در پافشاری روی تصمیمات خود افراط کنند؛ چراکه در این حالت ممکن است دچار دیکتاتوری و یکجانبه گرایی شوند. مشارکت دادن اعضای تیم در زمان گرفتن تصمیم و مشورت گرفتن از دیگران هم می تواند از اتخاذ تصمیمات نادرستی که بعدها مجبور به تغییر دادن شان می شوید، جلوگیری کرده و هم افرادتان را نسبت به تصمیماتی که اتخاذ شده وفادارتر سازد.

ایجاد محیطی سرشار از یادگیری و پیشرفت مداوم:

همیشه اعضای تیم ت ان را تشویق به جست وجو و کنکاش برای یافتن روش ها و تکنیک های تازهتر برای دست پیدا کردن به اهداف خود و سازمان کنید. این امکان را در اختیار افرادتان قرار دهید تا از اشتباهات شان درس بگیرند و در قبال استفاده از روش های تازه از آنها تقدیر کنید.

صبر و شکیبایی:

تبدیل شدن به یک مدیر کارآمد و لایق فرآیندی زمان بر و در اغلب موارد طولانی است که در وهله نخست صبر و شکیبایی شما را طلبیده سپس حوصله اعضای تیم تان را. پس برای پیروزیت کامل و به ثمر نشستن زحمات خود باید صبر داشته باشید و به تدریج به سمت تبدیل شدن به مدیری کاربلد و تاثیرگذار حرکت کنید.

قرار دادن راهنمایی های حرفه ای به اعضای تیم تان:

یک مدیر و رهبر کارآمد باید یک مشاور و معلم تمام عیار نیز باشد؛ کسی که اعضای تیمش بتوانند به او تکیه کرده و از او یاد بگیرند. پس شما به عنوان یک رهبر حتما باید خود را نسبت به مسائل و چالش های افرادتان مسوول و علاقه مند نشان داده و در صورت نیاز تعلیمات لازم را در اختیار زیردستان تان بگذارید و بدانید که این کار احترام و شیفتگی اعضای تیم تان نسبت به شما را در پی دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 291

به "توصیه هایی برای تبدیل شدن به رهبری کار بلد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای تبدیل شدن به رهبری کار بلد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید