جزئیات قرارداد و تحویل 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر به هما

به گزارش مجله راهدیو، قرارداد 20 فروند هواپیما از شرکت هواپیمایی ای.تی.آر با هواپیمایی هما در ساختمان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و دریافت چهار فروند آن تا یک ماه آینده امضا شد.

جزئیات قرارداد و تحویل 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر به هما

فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و کریستین شرر (Christian Scherer) مدیر عامل شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر این قرارداد را در ساختمان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امضا کردند.

مقر اصلی شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر در فرانسه است.

فرهاد پرورش مدیر عامل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزئیات قرارداد خرید 20 فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی ای.تی. آر گفت:

چهار فروند از این هواپیماها تا یک ماه آینده به ایران تحویل داده می شود. این هواپیماها 70 نفره و ملخی هستند.

طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر هزار و 500 تا هزار و 600 کیلومتر است و 650 کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.

پرورش اضافه کرد:

قرار است 20 فروند هواپیما تا انتها سال 2018 میلادی تحویل داده شود و علاوه بر این، در قرارداد خرید 20 هواپیمای دیگر نیز پیش بینی شده است.

در مجموع در سال جاری میلادی 9 فروند هواپیما تحویل داده خواهد شد. بعد از چهار فروندی که تا یک ماه آینده تحویل داده خواهد شد، پنج فروند نیز تا انتها 2017 تحویل خواهیم گرفت.

در کنار قرارداد ایرباس، قرار بر این است که زمینه های همکاری در تولید قطعات، مباحث سخت افزاری و حتی مباحث نرم افزاری داشته باشیم و این موضوع در قرارداد ای.تی.آر لحاظ شده است.

فنی در این قرارداد شرکت ای.تی. آر در زمینه خلبان، آموزش، پشتیبانی فنی و تکنسبن، متعهد است که به ایران کمک کند. همچنین این شرکت آمادگی دارد هشت فروند از این هواپیماها را تامین اقتصادی کنند.

کریستین شرر (Christian Scherer) مدیر عامل شرکت ای.تی.آر نیز در مورد هواپیماهای موضوع این قرارداد گفت:

20 شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این هواپیماها استفاده می کنند. این شرکت در امور پشتیبانی، فنی و اقتصادی نیز با هما همکاری خواهد داشت.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 330

به "جزئیات قرارداد و تحویل 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر به هما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قرارداد و تحویل 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر به هما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید