حضور بنگاه های کوچک و میانه در بازارهای جهانی پررنگ می شود

به گزارش مجله راهدیو، تهران (پانا) - در نشست مشترک معاونان وزارتخانه های امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت بر توسعه و توسعه همکاری های بین المللی صنایع کوچک و میانه (SMEها) در بازارهای جهانی تاکید شد.

حضور بنگاه های کوچک و میانه در بازارهای جهانی پررنگ می شود

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست مشترکی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار گشت، توسعه و توسعه همکاری های بین المللی صنایع کوچک و میانه در بازارهای جهانی مورد بررسی و هم اندیشی قرار گرفت.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این نشست بر لزوم تحکیم ارتباطات و هم افزایی بیشتر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با وزارت امور خارجه برای حمایت از حضور SMEها در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه ای تأکید کرد.

وی در ادامه، شناسایی و تسهیل ارتباط سازمان های همتراز صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در کشور محل ماموریت، تسهیل عقد تفاهم نامه همکاری با آن سازمان ها و پیگیری و کمک به اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه های قبلی، شناسایی فرصت های تجاری- صنعتی در کشور محل ماموریت و اعلام آن به این سازمان و شناسایی و ارائه فهرست نمایشگاه ها و رویدادهای تخصصی مهم برای SMEهای ایران در کشور محل ماموریت را از جمله انتظارات سازمان متبوع خود از وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد.

برپایه این گزارش، معرفی فرصت های سرمایه گذاری موجود در شهرک های صنعتی و طرح های مطالعات امکان سنجی متقاضیان جذب سرمایه گذار خارجی (PFS) در نشست های سرمایه گذاری، معرفی و صدور خدمات فنی و مهندسی (مطالعه، مکان یابی، طراحی، ساخت و بهره برداری از شهرک های صنعتی و انتقال تجربیات در حوزه توسعه صنایع کوچک و خوشه های کسب وکار) و کمک به هم افزایی برنامه های حمایتی طرفین برای ایجاد مراکز صنعتی و تجاری در کشورهای هدف، از دیگر انتظارات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وزارت امور خارجه در این نشست بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه هم در این دیدار با بیان رویکرد و آمادگی معاونت متبوع خود برای همکاری های مشترک با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: از هیچ تلاشی برای ارتقاء و حضور SMEها در بازارهای جهانی کوتاهی نخواهد شد.

سید رسول مهاجر حجازی با تشریح امکانات پورتال وزارت امور خارجه، از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خواست تا نسبت به معرفی این ظرفیت ارتباطی برای بهره مندی شرکت های کوچک و میانه از اطلاعات رویدادهای جهانی مرتبط با فعالیت های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک با جهان اقدام شود.

وی در ادامه بر آمادگی معاونت دیپلماسی اقتصادی برای درج پروفایل انگلیسی شرکت های کوچک و میانه در پورتال وزارت امور خارجه تأکید کرد تا از این طریق SMEها هرچه بیشتر در معرض دید کاربران اقتصادی، صنعتی و تجاری داخلی و خارجی قرار گیرند.

در خاتمه این نشست مقرر شد با کمک وزارت امور خارجه از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج از کشور که تمایل به سرمایه گذاری در صنایع کوچک و میانه دارند استفاده شود.

همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای پذیرش هیأت هایی از مدیران تأثیرگذار بخش های مختلف دولتی و خصوصی برای معرفی توانمندی های صنایع کوچک و میانه و برگزاری رویدادهای آشناسازی صاحبان کسب وکار کشورهای خارجی با توانمندی های صنعتی ایران در کشورهای محل مأموریت سفارتخانه های ایران اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 45

به "حضور بنگاه های کوچک و میانه در بازارهای جهانی پررنگ می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بنگاه های کوچک و میانه در بازارهای جهانی پررنگ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید