درمان های خانگی بثورات گرما در فصل تابستان

به گزارش مجله راهدیو، بسکمک از درمان های خانگی، از جمله کمپرس سرد، لوسیون کالامین و حمام جو دوسر، می توانند علائم ناراحت کننده بثورات گرما را تسکین دهند. بثورات گرما، همچنین به عنوان میلکمکا، عرق سوختگی، بثورات عرق، یا گرمای خاردار شناخته می شود و ممکن است در هر نقطه از بدن ظاهر شود. این مشکل غالبا به صورت بثورات قرمز یا جوش و برجستگی های کوچک قرمز ظاهر می شود که مانند دانه های عرق یا آکنه به نظر می رسد. در چنین شرایطی، افراد ممکن است احساسات ناخوشایندی نظیر خارش و سوزش را تجربه کنند. در عین حال، آشنایی و بکارگیری درمان های خانگی بثورات گرما می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش علائم ناشی از این مشکل کمک کند.

درمان های خانگی بثورات گرما در فصل تابستان

بثورات گرما زمانی اتفاق می افتد که عرق نتواند از مجاری عرق به سطح پوست برسد. این موضوع باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نتیجه، واکنش التهابی از بدن به شکل بثورات ظاهر می شود. بثورات گرمایی در نوزادان تازه متولد شده شایع است و تا 9٪ از کل نوزادان را درگیر می کند، به این دلیل که غدد عرق آن ها هنوز در حال رشد هستند. بثورات گرما می تواند طی چند روز به خودی خود رفع شود، اما روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد که افراد می توانند در خانه برای تسکین خارش و خنک شدن پوست انجام دهند. از جمله این روش ها می توان به درمان خانگی بثورات گرما اشاره کرد که در ادامه این مقاله از مجله خبرنگاران بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

کمپرس سرد

یکی از بهترین راه های تسکین بثورات گرمایی خنک سازی پوست است. افراد می توانند از کمپرس سرد، مثل کیسه یخ یا پارچه سرد روی ناحیه آسیب دیده پوست استفاده کنند تا قرمزی، خارش و تورم را کاهش دهند. اگر از کیسه یخ استفاده می کنید، حتما برای محافظت از پوست، کیسه یخ را در چیزی مانند حوله بپیچید (هرگز کیسه یخ بسته بندی نشده را مستقیما روی پوست قرار ندهید). برای مدت طولانی یخ را روی پوست نگذارید. یک قاعده کلی مناسب برای کمپرس سرد این است که کیسه یخ را به مدت 5-10 دقیقه روی پوست قرار دهید و بردارید. چند بار این فرایند را تکرار کنید تا تاثیر مورد نظر را بگذارد.

دوش یا حمام آب سرد

حمام یا دوش شرد باعث خنک شدن پوست و تسکین خارش می شود. استفاده از یک لایه بردار ملایم روی پوست نیز می تواند به رفع انسداد منافذ کمک کند.

پنکه یا دستگاه تهویه هوا

فن ها و دستگاه های تهویه هوا می توانند به پایین نگه داشتن درجه حرارت در داخل خانه کمک کرده و بدن را خنک نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های بدنتان در معرض هوای خنک قرار بگیرد. هنگام ورزش در آب و هوای گرم، از وجود تهویه مطبوع در فضای داخلی اطمینان حاصل کنید. در خارج از منزل، برای کاهش تعریق بیش از حد، در قسمت های خنک یا در سایه ورزش کنید.

لباس های نخی و گشاد

پوشیدن لباس گشاد باعث می شود هوا در اطراف بدن گردش کرده و آن را خنک نگه دارد. پوشیدن لباس های سبک تهیه شده از پارچه های نخی یا طبیعی نیز می تواند به خنک نگه داشتن بدن کمک کند.

لوسیون کالامین

استفاده از لوسیون کالامین می تواند به تسکین خارش کمک کند. با این حال، ممکن است روی پوست بسیار خشک شود، بنابراین بهتر است در کنار آن از مرطوب کننده استفاده کنید تا از تحریک بیشتر پوست جلوگیری کند.

حمام اوت میل

جو دوسر در درمان بسکمک از مسائل پوستی موثر است. جو دو سر حاوی آونانترامید است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات به جو دوسر خواص ضد التهابی و ضد خارش می دهند. فرد مبتلا به بثورات گرما می تواند در وان پر از جو دوسر غوطه ور شود تا پوست خود را تسکین دهد. برای این کار، جو دوسر را داخل وان آب گرم اضافه ریخته و داخل آن دراز بکشید. علاوه بر این، جو دوسر پوست را تمیز می کند.

آنتی هیستامین

مصرف قرص آنتی هیستامین بدون نسخه (OTC) می تواند به تسکین خارش و تورم بثورات گرما کمک کند. آنتی هیستامین های خوراکی مانند هیدروکسی زین و دیفن هیدرامین می توانند به تسکین خارش کمک کنند. برخی از انواع آنتی هیستامین می توانند منجر به خواب آلودگی شوند بنابراین، بهترین زمان مصرف آن ها شب هاست.

پماد هیدروکورتیزون

استفاده از پماد هیدروکورتیزون می تواند به رفع خارش و ناراحتی ناشی از بثورات گرما کمک کند. استفاده از این پماد 1-2 بار در روز در کاهش بثورات در بچه ها موثر است. به خاطر داشته باشید که از زدن پماد هیدروکورتیزون در زیر پوشک بچه ها خودداری کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص دارویی بسکمک دارد و ژل این گیاه دارای اثرات ضد التهابی بالایی است. استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی بثورات گرما می تواند به میزان زیادی پوست تحریک شده را تسکین دهد.

چوب صندل

چوب صندل دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است. این خواص می تواند به تسکین برخی از علائم ناراحت کننده بثورات گرما کمک کند. شما می توانید پودر چوب صندل را با آب مخلوط کنید و پس از این که به شکل خمیر در آمد، آن را روی بثورات گرمایی بمالند. افراد ابتدا باید خمیر را روی ناحیه دیگری از پوست آزمایش کنند تا مطمئن شوند که واکنش آلرژیک ندارند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر موارد بثورات گرمایی باید پس از خنک شدن پوست در طی یک یا دو روز رفع شوند. اگر بثورات پوستی بیش از یک هفته بعد از درمان ادامه یابد، باید به پزشک مراجعه کنید. در صورت مشاهده علائم زیر، افراد باید به پزشک مراجعه کنند:

  • بثورات در سراسر بدن
  • تب
  • تاول
  • درد
  • بیرون آمدن مایع زرد یا سبز رنگ از بثورات
  • زخم های پوستی همراه با خونریزی
  • توسعه ناگهانی بثورات

در صورتی که بثورات پوستی با مسائل تنفسی همراه بود، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است دچار شوک آنافیلاکتیک شوید، که یک واکنش آلرژیک شدید است.

نتیجه گیری

بثورات گرما می تواند علامت هشدار دهنده گرم شدن بیش از حد بدن باشد. اگر شخصی در فضای باز باشد، بهتر است از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خارج شود و برای خنک نگه داشتن بدن، لباس گشاد بپوشد. اگر افراد در خانه نیستند، تهویه مناسب اتاق با پنکه یا دستگاه های تهویه کننده هوا می تواند به خنک شدن بدن کمک کند.

بثورات گرما معمولا طی یک یا دو روز رفع می شود و افراد مبتلا می توانند با استفاده از درمان های خانگی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، خارش و احساس سوزش پوست شان را تسکین دهند. اگر در عرض 7 روز بثورات گرما بهبود نیافت، یا اگر افراد علائم دیگری را مشاهده کردند، باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 351

به "درمان های خانگی بثورات گرما در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی بثورات گرما در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید