دلیخت: فوتبالیست نمی شدم باید به سراغ والیبال می رفتم!، برای آلگری بردن مهم نیست بلکه اجبار است

به گزارش مجله راهدیو، مدافع میانی تیم فوتبال یوونتوس ضمن تمجید از سرمربی اش در این تیم، درباره انتقاداتی که از او به خاطر اشتباهاتش در بدو ورود به تورین صورت می گرفت، پاسخی جالب داد.

دلیخت: فوتبالیست نمی شدم باید به سراغ والیبال می رفتم!، برای آلگری بردن مهم نیست بلکه اجبار است

به گزارش خبرنگاران، ماتیس دلیخت در آستانه دربی شهر تورین با شبکه DAZ گفت و گویی انجام داد و در آن از اینکه این فرصت را پیدا نموده که زیر نظر ماسیمیلیانو آلگری کار کند، ابراز خرسندی و فاش کرد که دوست دارد توانایی های خود را مقابل کدام مهاجم به چالش بکشد.

دلیخت که پس از اخراج آلگری از یوونتوس به این تیم پیوست، گفت: به نظر من آلگری یک مربی دارای تجربه فوق العاده است. او فوتبال را می شناسد و با یوونتوس و میلان چیزهای زیادی برده است. من خوشحالم که او مربی من است. برای من خیلی مهم است که پیشرفت کنم. او از نظر تاکتیکی خیلی به من یاری می نماید. آلگری مفهوم 90 دقیقه بازی کردن با ذهنیتی درست را به ما آموخته است. او به ما این مفهوم را منتقل نموده که بردن فقط مهم نیست، بلکه تنها چیزی است که اهمیت دارد. این ذهنیتی است که آلگری دارد.

یکی از دلایلی که دلیخت پیش از این برای انتخاب یوونتوس بعد از ترک آژاکس با وجود داشتن پیشنهاد از دیگر تیم های بزرگ اروپا ذکر کرد، حضور مدافعانی مانند لئوناردو بونوچی و جورجو کیه لینی در این تیم بوده است که می تواند از آنها درس بگیرد. او درباره رابطه اش با این زوج ایتالیایی گفت: من خیلی با آنها صحبت می کنم. آنها واقعاً الگوهای بزرگی هستند. هر دوی آنها با یوونتوس و تیم ملی ایتالیا چیزهای زیادی برده اند. آنها به من گفتند که خیلی مهم است که قدرت بدنی بالایی داشته باشم، اینکه من در کار با توپ خوب هستم، اما باید تمرکزم را حفظ کنم و با آرامش و خونسردی بازی کنم، چون تیم هم به این فاکتورها احتیاج دارد و در صورت داشتن آنها، ما بهتر بازی می کنیم.

دلیخت و هم تیمی هایش فصل را بد آغاز کردند، اما آنها به تدریج در حال ارتقای شرایط خود هستند. دلیخت اما می گوید که او و سایر بازیکنان یوونتوس اگرچه تعریف و تمجید را ترجیح می دهند، اما از شنیدن انتقادها هم ناراحت نیستند، چون به آنها برای پیشرفت شان انگیزه می دهد.

ستاره هلندی گفت: خب مسلماً ما ترجیح می دهیم که مورد تحسین قرار بگیریم، اما انتقاد هم عادی و مفید است. من بیش از هر کسی از خودم انتقاد می کنم و همواره دنبال راهی برای پیشرفت هستم.

دلیخت سپس به خطاهای هند مکررش در اولین فصل حضورش در یوونتوس اشاره داشت که چند باری این تیم را به دردسر انداخت. به خاطر آن خطاها رسانه ها کاپیتان سابق آژاکس را بارها دست انداختند، اما او از این موضوع خیلی ناراحت به نظر نمی رسد و حتی نگاهی طنز آمیز درباره آنها داشت.

وی گفت: اگر فوتبالیست نبودم چه کاره می شدم؟ خب می گویند که من در اولین فصل حضورم در یوونتوس خیلی مرتکب خطای هند می شدم و شاید والیبالیست می شدم، اما من همواره می خواستم فوتبالیست باشم و هر کاری که می توانستم انجام دادم تا به اینجا برسم. البته من شش هفت سال هم تنیس بازی کردم، اما ورزش های تیمی را بیشتر دوست داشتم.

پدر همسر دلیخت، کِیِه مولنار هم مانند خود او یک مدافع بود که در سمت راست خط دفاعی آژاکس بازی می کرد. او در این باره هم گفت: من و پدر همسرم خیلی درباره فوتبال صحبت می کنیم. او هم فوتبال بازی نموده است و می داند دنیای فوتبال چگونه کار می نماید. گاهی اوقات خوب است که با او حرف بزنم. او کلی تجربه در زندگی و فوتبال دارد. گاهی اوقات من بعد از آنکه با او صحبت می کنم، آرامتر می شوم.

آخرین سؤالی که دلیخت به آن پاسخ داد، این بود که کدام مهاجم است که دوست دارد مقابل او توانایی هایش را به چالش بکشد و او بی درنگ نام مهاجم لهستانی بایرن مونیخ را به زبان آورد.

دلیخت 22 ساله اسم کرد: لواندوفسکی. او همواره خوب بازی نمی نماید، اما همواره شم گلزنی فوق العاده ای داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 117

به "دلیخت: فوتبالیست نمی شدم باید به سراغ والیبال می رفتم!، برای آلگری بردن مهم نیست بلکه اجبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیخت: فوتبالیست نمی شدم باید به سراغ والیبال می رفتم!، برای آلگری بردن مهم نیست بلکه اجبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید