رودخانه کن یکی از جاذبه های طبیعی مرکز به شمار می رود

به گزارش مجله راهدیو، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، رودخانه کن یکی از جاذبه های طبیعی مرکز به شمار می رود.

رودخانه کن یکی از جاذبه های طبیعی مرکز به شمار می رود

رودخانه کن یکی از قدیمی ترین رودخانه های شهر تهران است که به مرور زمان و توسعه مرکز در حال حاضر داخل شهر قرار گرفته است و پر آب ترین رودخانه در تهران بشمار می رود. این رودخانه از رشته کوه توچال سرچشمه میگیرد و در طول جهت خود از روستاهای خوش آب و هوایی عبور می نماید. رودخانه کن بیش از 30 کیلومتر طول دارد و در انتهای جهت خود به جنوب شهر تهران می رسد. این رود را با نام روستای نزدیک آن می شناسند و گاهی با نام کن سولقان از آن یاد می گردد. این روستاهای باصفا میان دره کن و در جوار رودخانه کن در منطقه پنج شهرداری تهران قرار گرفته اند و گرچه ساخت و سازهای فراوان در این محدوده سبب نابودی بخش زیادی از طبیعت زیبا در این محدوده شده، اما همچنان از برترین منطقه ها برای پیک نیک میان ساکنان مرکز بشمار می روند.

در حال حاضر اطراف رودخانه کن در منطقه کن سولقان را بزرگراه ها و خیابان های بزرگ پوشانده اند. رودخانه کن بعلت موقعیت جغرافیایی ویژه اش از هیچ منطقه ای داخل تهران دیده نمی گردد و علت نامگذاری آن نیز با نام کن (گودال و چاله) همین مطلب است. روستاهای اطراف این رود سهم قابل توجهی در پالایش هوای آلوده تهران اجرا می نمایند. آب دریاچه مصنوعی چیتگر از رود کن تامین می گردد و دره دوچناران که مشرف به این رودخانه است، چشم اندازی زیبا به محیط داخل دره کن دارد. برای بازدید از رودخانه کن، پیک نیک و اتراق در نزدیکی روستاهای این منطقه باید به بلوار کوهسار رفته و در امتداد جاده کوهستانی انتهای آن تا امامزاده داوود پیش بروید.

منبع: همگردی
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 436

به "رودخانه کن یکی از جاذبه های طبیعی مرکز به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه کن یکی از جاذبه های طبیعی مرکز به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید