شهربازی کیدزانیا در دبی، تجربه یک زندگی واقعی برای بچه ها

به گزارش مجله راهدیو، آشنایی با شهربازی کیدزانیا در دبی | kidzania in dubai

شهر دبی با توجه به پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته توانسته است که جز شهرهای مدرن و در سطح عالی برای سفرهای گردشگری تبدیل بشود. در این شهر مجموعه های تفریحی هیجان انگیز و همینطور مراکز خرید بی نظیری وجود دارد که نظر هر مسافری را می تواند به خود جلب کند. اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره یکی از مجموعه های تفریحی به نام کیدزانیا صحبت کنیم. شهربازی کیدزانیا یکی از برترین دیدنی های دبی است که مخصوص بازی و تفریح بچه ها بوده و لحظات متفاوتی را برای آن ها رقم می زند. یکی از نکات مثبت ماجرا همین است که دسترسی به این مجموعه تفریحی بسیار ساده است، چرا که در دبی مال واقع شده است. برای آشنایی بیشتر و کاملتر با مجموعه تفریحی کیدزانیا در دبی در ادامه همراه با ما در سفر به دبی باشید.

شهربازی کیدزانیا در دبی، تجربه یک زندگی واقعی برای بچه ها

شهربازی کیدزانیا در دبی یکی از برترین سرگرمی هایی است که برای بچه ها ساخته شده است و آن ها می توانند شغل مورد علاقشان را در این پارک انتخاب نمایند و پول دربیاورند. این شهربازی یکی از متفاوت ترین شهربازی هایی است که نه تنها در دبی بلکه در شهرهای دیگری هم ساحته شده است. در شهربازی کیدزانیا بچه ها در حین سرگرمی، چیزهای بسیاری یاد می گیرند که از آن جمله می توان به حساب و کتاب مالی، کارگروهی و همدلی اشاره نمود. در واقع می توان گفت که همه چیز در این شهر واقعی هستند با این تفاوت که خبری از آدم بزرگ ها در آن نمی باشد و این خود بچه ها هستند مسئولیت رسیدگی به امور را به دست می گیرند، پلیس می شوند، لباس آتش نشانی به تن می نمایند و حتی در بیمارستان جراحی می نمایند.

در این مجموعه سرگرمیی بچه ها می توانند از بین 70 شغل موجود یکی را انتخاب نمایند و لباس مورد نظر آن شغل را بر تن نمایند و در ازای خدماتی که ارائه می دهند حقوق بگیرند. اما جالبیت ماجرا در اینجا تمام نمی گردد وبچه ها می توانند با پولی که به دست می آورند به فروشگاه و رستوران بروند خرید نمایند و حتی در بانک کیدزانیا اقدام به سپرده گذاری پول هایشان بنمایند.

در واقع کیدزانیان با دیگر شهربازی هایی که در جهان وجود دارد فرق می نماید و به نوعی یک پارک موضوعی محسوب می گردد. شهربازی کیدزانیا در دبی یکی از 24 شعبه ای است که در مجموعه های زنجیره ای کیدزانیا در جهان ساخته شده است و در طبقه دوم دبی مال واقع شده است.

از دیگر شهرهای میزبان کیدزانیا می توان به کوالالامپور (مالزی)، سانتیاگو (شیلی)، قاهره (مصر)، جاکارتا (اندونزی)، لیسبون (پرتغال)، توکیو و کوشین (ژاپن) و ….اشاره نمود.

مساحت کیدزانیا در دبی به مقدار 7500 مترمربع است و در سال 2010 میلادی نیز افتتاح شد. این مجموعه سرگرمیی در حال حاضر یکی از محبوب ترین مجموعه های سرگرمیی شهر دبی محسوب می گردد و بیش از 60 بازی نقش محور در آن وجود دارد که بچه ها بین 4 تا 16 سال حسابی می توانند در آن سرگرم شوند.

کمپانی کیدزانیا

کیدزانیا در دبی یکی از مجموعه های خصوصی مکزیکی است که مراکز زنجیره ای سرگرمی های خانوادگی را در شانزده نقطه از سراسر جهان اداره می نماید. هر کدام از این مجموعه های سرگرم نماینده بچه ها در واقع یک شهر واقعی با ساختمان ها، فروشگاه ها، تئاترها و بعلاوه وسایل نقلیه و عابرین پیاده ای است که در خیابان ها تردد می نمایند. در این شهر بچه ها در رده سنی چهار تا دوازده سال در شغل های مختلف از پر کردن بطری های کوکاکولا گرفته تا دندان پزشکی یا کار در رستوران مک دونالد را انجام می دهند. بچه ها واحد پولی به نام کیدزوس که وجه رایج کیدزانیا است را در قبال کار اجرا شده بدست می آورند که در بانک کیدزانیا نگهداری شده و می تواند در فروشگاه ها یا فعالیت های سرگرمیی در نظر گرفته شده صرف گردد.

پول کیدزانیایی برای بچه ها

از جمله جذابیت های شهربازی کیدزانیا در دبی چرخه پول است، به این منظور که بچه ها در ازای کارهایی که به تناسب توانایی هایشان انجام می دهند حقوق هم نیز دریافت می نمایند. پول کیدزانیا هم شکل و شمایل خاص خودشان را دارد و با پول کاغذی جهانی بیرون نیز تفاوت دارد.

هر کودک و نوجوانی که به این مجموعه سرگرمیی وارد می شوند پس از تهیه بلیط و ورود به کیدزانیا، حدود 50 کیدزوز دریافت می نمایند. کیدزوزها، همان پول مخصوص کیدزانیا هستند که به بچه ها قدرت خرید و انتخاب می دهد! بچه ها در این مجموعه می توانند به بانک بروند و پول های خودشان را آنجا سرمایه گذاری نمایند و بعلاوه یک کارت اعتباری به آن ها داده می گردد که در باقی روز از آن استفاده نمایند.

شرایط بازی در شهربازی کیدزانیا در دبی

به منظور سرگرمی در شهربازی کیدزانیا ابتدا باید شرایط زیر را طی کنید:

1- در زمان ورود بچه ها می بایست که ابتدا به سمت فرودگاه بین المللی کیدزانیا هدایت شوند و در آن جا فرآیند چک این انجام دهند و پس از عبور از دستگاه های ایکس ری، چکی به ارزش 50 کیدزوز دریافت می گردد.

2- ضروری است بچه ها با چک 50 کیدزوزی خود به بانک کیدزانیا بروند تا آن را نقد نمایند و یا با باز کردن حساب، کارت اعتباری بگیرند.

3- سپس این بچه ها هستند که تصمیم می گیرند پول را خرج نمایند، آن را نگه دارند و یا کدام شغل را انتخاب نمایند. در هر صورت پس از تمام شدن پول، کافیست شغلی برای خود پیدا نمایند.

شغل های مختلف در کیدزانیا

هزینه ورود به شهربازی کیدزانیا

برای خرید اینترنتی بلیط ورود به شهربازی کیدزانیا در دبی می توانید به وسیله سایت Tickets.kidzania.ae اقدام نمایید.

دسترسی کیدزانیای دبی

کیدزانیای دبی در طبقه دوم مرکز خرید معروف دبی مال واقع شده است؛ بنابراین کافیست خودتان را به دبی مال برسانید.

ساعت بازدید:

یک شنبه تا چهارشنبه: 10:00 تا 22:00 | پنج شنبه تا شنبه: 10:00 تا 23:00

آدرس: Level 2, The Dubai Mall - Dubai - United Arab Emirates

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 302

به "شهربازی کیدزانیا در دبی، تجربه یک زندگی واقعی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهربازی کیدزانیا در دبی، تجربه یک زندگی واقعی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید