شیائومی ممکن است سال جاری از سری میکس 5 رونمایی نکند

به گزارش مجله راهدیو، پس معرفی رسمی از گوشی های سری پرچم دار شیائومی 12 در اوایل سال 2022، اکنون شایعات دیگری در خصوص سایر گوشی های پرچم دار این شرکت چینی به گوش می رسد. در روزهای اخیر برآورد های زیادی در خصوص شیائومی 12 اولترا و سری میکس فولد در فضای مجازی منتشر شده است. اما اکنون طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله یک افشاگر، شیائومی نمی تواند همه مدل های سری میکس را سال جاری روانه بازار کند و به ناچار یکی از آن ها که احتمالاً میکس 5 است، سال جاری معرفی نخواهد شد.

شیائومی ممکن است سال جاری از سری میکس 5 رونمایی نکند

سری گوشی های میکس شیائومی جزء پیشرفته ترین سری گوشی های حال حاضر دنیا به شمار می آیند و ما شاهد برترین مؤلفه های ممکن برای یک گوشی در این سری هستیم. این گوشی های پیشرفته بعلاوه در بازار گوشی های هوشمند علاقمندان زیادی پیدا نموده و بدین ترتیب انتظارات را برای نسل بعدی این گوشی ها بسیار بالاتر از قبل برده است. علاوه بر این گوشی ها، سری میکس فولد نیز توانست با توجه به قابلیت های خوبی که برای کاربران به ارمغان آورده، خود را در دل هواداران و علاقمندان به این برند نیز جا کند.

نسل فعلی سری میکس شیائومی یعنی سری میکس 4 در مرداد ماه 1400 به کاربران شیائومی معرفی گردید. اما باید به اطلاع علاقمندان به این گوشی ها برسانیم که طبق اعلام افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Ice Universe، جانشین این گوشی های هوشمند پیشرفته برخلاف گزارش های منتشر شده قبلی، سال جاری روانه بازار نخواهد شد. در عوض غول فناوری چینی تمام تمرکز خود را روی گوشی هوشمند تاشوی میکس فولد 2 قرار خواهد داد که شایعات از آن به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشوی دنیا با لولای 360 درجه یاد می نمایند که اگر این شایعات صحت داشته باشد، این گوشی در هر دو جهت باز و بسته خواهد شد.

نوترین گزارشات حاکی از آن هستند که شیائومی میکس فولد 2 در ماه ژوئن سال جاری با شماره مدل 22061218C در کشور چین رونمایی خواهد شد. در خصوص مشخصات فنی این گوشی هوشمند تاشو شایعات زیادی منتشر شده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت. یکی از مقوله هایی که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند تاشو روی آن کار می نمایند، بحث چین خوردگی نمایشگر است که شیائومی در این زمینه خبرهای خوبی برای هواداران میکس فولد 2 دارد.

به همین دلیل، اندازه چین خوردگی نمایشگر این نسل از گوشی های تاشوی شیائومی به گفته بسیاری از منابع معتبر نسبت به نسل فعلی این گوشی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. بعلاوه در میکس فولد 2 ما شاهد پشتیبانی هر دو نمایشگر بیرونی و درونی از رفرش ریت 120 هرتز خواهیم بود که این اندازه در می میکس فولد به 60 هرتز محدود شده است. قابلیت DC Dimming هم در این گوشی هوشمند نو شیائومی واقع شده است. باید خاطر نشان کنیم که فناوری DC Dimming سال هاست به وسیله سازندگان در نمایشگرهای LCD استفاده می گردد و این فناوری کمترین اندازه خستگی چشم را برای کاربران به ارمغان می آورد.

در نوترین خبرها به این موضوع پرداخته شده که این گوشی تاشو همچون می میکس فولد با تکنولوژی تاشوی کتابی شکل، نمایشگر داخلی 8 اینچی و نمایشگر بیرونی6/5 اینچ روانه بازار گوشی های هوشمند تاشو خواهد شد. پنل درونی این گوشی هوشمند تاشو طبق گفته ها از یک پنل LTPO تشکیل شده و خبری از بهره گیری از این پنل در نمایشگر بیرونی نیست. بر اساس اطلاعات لو رفته از این افشاگر، میکس فولد 2 قرار بود که سال گذشته با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در اختیار کاربران قرار بگیرد، اما در حال حاضر گفته می گردد که این گوشی می تواند از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. کوالکام برای نوترین تراشه خود رویکرد نام گذاری را تغییر داده و اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان جانشین اسنپدراگون 888 انجام وظیفه می نماید.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که به غیر از این گوشی که گویا مبتنی بر طراحی نسل قبلی است، شیائومی روی یک گوشی مشابه سری گلکسی زد فلیپ هم کار می نماید که با قیمت مناسبی راهی بازار خواهد شد. اگر شایعات صحت داشته باشد، به نظر می رسد این گوشی تاشو با قیمت مشابه پرچم داران مرسوم راهی بازار می گردد. در حال حاضر گوشی گلکسی زد فولد 3 با قیمت هزار دلار مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو به شمار میرود و باید ببینیم شیائومی برای نوترین گوشی تاشوی خود چه قیمتی در نظر گرفته است.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 363

به "شیائومی ممکن است سال جاری از سری میکس 5 رونمایی نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ممکن است سال جاری از سری میکس 5 رونمایی نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید