تور ارمنستان: صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا، شکست مردانی مقابل ارمنستان

به گزارش مجله راهدیو، نمایندگان اوزان 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با فزونی مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی قهرمانی دنیا در نروژ شدند اما مهرداد مردانی در 60 کیلوگرم، مقابل حریفی از ارمنستان تن به شکست داد.

تور ارمنستان: صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا، شکست مردانی مقابل ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 در اسلو مرکز نروژ، نمایندگان اوزان 97 و 130 کیلوگرم ایران راهی ملاقات نیمه نهایی شدند اما مهرداد مردانی در وزن 60 کیلوگرم در یک چهارم نهایی مقابل حریف خود از ارمنستان بازنده شد.

مهرداد مردانی نماینده وزن 60 کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست به مصاف رضوان آرنائوت از رومانی رفت و پیش از سوت انتها مبارزه با نتیجه قاطع 11 بر 3 به فزونی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. مردانی در دور بعد به مصاف گئورگ غریبیان از ارمنستان رفت و در حالیکه تاکتیک مشخصی برای کسب پیروزی نداشت، در انتها با نتیجه سنگین 7 بر صفر بازنده شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. مردانی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند، باید منتظر صعود حریف ارمنستانی به فینال باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت ها کنار می رود.

در تایم دوم این مبارزه در شرایطی که مردانی 6 بر صفر عقب بود، چلنج اشتباه کادر فنی باعث شد مردانی یک امتیاز دیگر از دست بدهد و کشتی گیر ارمنستانی هم که از خستگی نای ایستادن نداشت لحظاتی را بخاطر آنالیز ویدئویی استراحت کرد.

در وزن 97 کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست برابر آرتور سرگسیان از روسیه به سختی با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد. ساروی تایم نخست را 3-0 باخته بود اما با کوشش مثال زدنی، شکست را به پیروزی تبدیل کرد. وی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی هم مقابل ملیا از گرجستان با نتیجه قاطع 9 بر یک به فزونی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن 130 کیلوگرم، علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، مقابل اواساپیان از ارمنستان با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به روی تشک رفت و در انتها به سختی و با نتیجه 2 بر یک به فزونی رسید و راهی نیمه نهایی شد. یوسفی در نیمه نهایی بعد از ظهر امروز(آدینه) به مصاف یاسمانی فرناندز از شیلی می رود.

با توجه به غیبت موسی اولویف و آرتور الکسانیان در 97 کیلوگرم و میخاین لوپز و رضا کایالپ در 130 کیلوگرم، هر دو ملی پوش ایران در این دو وزن شانس مدال طلا هستند.

پیش از این و در جریان رقابت های 4 وزن نخست، محمدرضا مختاری در 72 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم با شکست مقابل رقبایشان در ملاقات نیمه نهایی، راهی ملاقات رده بندی شدند تا به همراه محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، امشب برای کسب مدال برنز دنیا به مصاف رقبایشان بروند.

سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم هم یکی دیگر از نمایندگان ایران در 4 وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابتهای نیمه نهایی سه وزن دوم از ساعت 18:15 و ملاقاتهای فینال و رده بندی 4 وزن نخست از ساعت 19:30 شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 123

به "تور ارمنستان: صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا، شکست مردانی مقابل ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا، شکست مردانی مقابل ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید