عکس ، پرداخت 7 میلیون پوند برای خروج یک تابلو از انزوا

به گزارش مجله راهدیو، موزه سالفورد 7.8 میلیون پوند برای تابلوی رفتن به مسابقه اثر ال اس لوری پرداخت کرد تا این نقاشی از مجموعه خصوصی به موزه و معرض دید عموم راه یابد.

عکس ، پرداخت 7 میلیون پوند برای خروج یک تابلو از انزوا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، موزه سالفورد 7.8 میلیون پوند برای تابلوی رفتن به مسابقه اثر ال اس لوری پرداخت کرد تا این نقاشی از مجموعه خصوصی به موزه و معرض دید عموم راه یابد.

خرید تابلوی خلق شده به وسیله این نقاش در سال 1953 که مورد علاقه هواداران فوتبال بود و در اختیار مجموعه ای وابسته به این ورزش، با هدیه یک بنیاد خیریه امکان پذیر شد تا از کنج یک مجموعه خصوصی به دید عموم برسد.

اندرو لاو از مسولین موزه گفت: این تابلوی ال اس لوری متعلق به سالفورد است که در معرض دید عموم واقع شده است، نزدیک به زادگاهش، جایی که او در آنجا تحصیل نموده و در آنجا زندگی نموده است. تصویر این نقاش بزرگ از افرادی که در حال رفتن برای تماشای یک مسابقه فوتبال هستند، تنها یکی از ژانرهای کار باورنکردنی او است.

تابلوی رفتن به مسابقه 22 سال در مرکز هنر لوری برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده بود تا اینکه در سال 1999 به قیمت 1.9 میلیون پوند به وسیله انجمن فوتبالیست های حرفه ای خریداری شد.

لارنس استفن لوری که مجموعه دار علاقه مند به ساعت و آثار هنری بود اغلب در حراجی های منچستر و لندن حاضر می شد. او که شخصیت فروتنی داشت و از دریافت افتخاراتی همانند لقب شوالیه امتناع کرد، در سال های انتهای عمرش به عنوان یک هنرمند دیده شد. با اینکه حتی یکی از نقاشی هایش در نخستین نمایشگاه آثارش در سال 1921 هم به فروش نرسید اما پیش از آنکه عمر او در سن 88 سالگی و در سال 1976 به انتها برسد، آثار او در حراجی ها ارائه شدند. در سال 1976 تصویر یکی از آثار او روی تمبرهای انگلیس نقش بست.

مناقصه این نقاشی با قیمت 5 میلیون پوند در نمایشگاه کریستی از هنر مدرن بریتانیا و ایرلند شروع شد و در نهایت موزه سالفورد آن را با قیمت 7.8 میلیون پوند خریداری کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 449

به "عکس ، پرداخت 7 میلیون پوند برای خروج یک تابلو از انزوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، پرداخت 7 میلیون پوند برای خروج یک تابلو از انزوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید