فیلم ، نمایش تقابل سنت و مدرنیته با پرتاب موشک!

به گزارش مجله راهدیو، همشهری آنلاین نوشت: استاربیس در تگزاس مرکز عملیاتی استارت آپ فضایی اسپیس ایکس برای ماموریت های استارشیپ است.

فیلم ، نمایش تقابل سنت و مدرنیته با پرتاب موشک!

حضور در تگزاس برای ایلان ماسک و کارکنان اسپیس ایکس بسیار مورد توجه بوده است. نمونه این موضوع را می توانید در این ویدئو دیدن می کنید.

کورپوریشن فناوری های اکتشاف فضایی یا اسپیس اکس، نام یک شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ محصولات صنایع هوافضایی بعلاوه ارائه دهنده خدمات اکتشاف فضایی و مخابراتی است. این کورپوریشن در سال 2002 در کالیفرنیا شکل گرفت و اکنون درحال توسعه است.

در 30 مه 2020 فضاپیمای کرو دراگون دمو 2 به فضا پرتاب شد و برای نخستین بار دو فضانورد سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) با یک فضاپیمای خصوصی راهی مدار زمین شدند. این نخستین بار از زمان بازنشستگی ناوگان شاتل ناسا در سال 2011 است که آمریکا توانسته فضانوردان را از خاک خود به فضا اعزام کند و به همین علت این پرتاب توجه بسیاری به خود جلب کرد. بعلاوه نخستین بار بود که ناسا از یک شرکت خصوصی (اسپیس اکس) برای انتقال فضانوردان به مدار استفاده می کرد.

اسپیس اکس در ژوئن 2002 به وسیله ایلان ماسک تأسیس شد؛ زیرا او قصد داشت کارهایی بیشتر از بازنشستگی و کارهای انسان محبت آمیز با ثروتش بکند؛ همین طور دسترسی مقرون به صرفه و قابل اعتماد به فضا یک فرصت تجاری بود که می توانست در ایالات متحده آمریکا به بهره برداری برسد. رویای او ساخت یک موشک قابل اطمینان نسبتاً مقرون به صرفه بود که بتواند بارها به فضا برود و قابل به کارگیری دوباره باشد. در مارس 2006، ماسک 100میلیون دلار از سرمایه خود را روی شرکت سرمایه گذاری کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 462

به "فیلم ، نمایش تقابل سنت و مدرنیته با پرتاب موشک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، نمایش تقابل سنت و مدرنیته با پرتاب موشک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید