مصرف برق ماینرهای غیرمجاز تا به امروز، 3.2 میلیارد تومان هدیه افشاگری به مردم

به گزارش مجله راهدیو، سخنگوی صنعت برق گفت: ماینر های غیر مجاز تا به امروز 703 میلیون کیلووات ساعت برق معادل یک روز مصرف برق شبکه سراسری در کشور، برق مصرف کردند.

مصرف برق ماینرهای غیرمجاز تا به امروز، 3.2 میلیارد تومان هدیه افشاگری به مردم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای شروع کشفیات مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز، 221 هزار و 825 ماینر کشف و ضبط شده اضافه نمود: این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز، به 620 مگاوات معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی برق نیاز داشتند که تا زمان کشف آن ها نیز 703 میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کردند.

وی با تاکید بر اینکه با کشف این دستگاه ها، فشاری معادل 620 مگاوات را از شبکه سراسری کم کردیم گفت: بیشترین کشفیات در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بوده و پس از آن ها نیز استان های گرمسیری به دلیل پایین بودن تعرفه برق رتبه دار استخراج رمز ارز هستند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: تا به امروز 475 میلیارد تومان میزان برآورد تعرفه ای است که مراکز غیر مجاز ارز آن را دریافت کرده اند و 38 میلیارد تومان نیز میزان خسارات وارده به شبکه و تأسیسات برق از سوی این مراکز است.

رجبی مشهدی با اشاره به کمک مردم در کشف این مراکز گفت: تا به امروز 3.2 میلیارد تومان هدیه به افرادی که مراکز غیرمجاز را معرفی کرده اند پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 186

به "مصرف برق ماینرهای غیرمجاز تا به امروز، 3.2 میلیارد تومان هدیه افشاگری به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق ماینرهای غیرمجاز تا به امروز، 3.2 میلیارد تومان هدیه افشاگری به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید