چگونه از التهاب روده و معده در فصل گرما پیشگیری کنیم؟

به گزارش مجله راهدیو، متخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی گفت: التهاب روده و معده یکی از شایع ترین اختلالات مربوط به فصل گرما است که می تواند منجر به عوارض جانبی دیگری ازجمله بعضی سرطان ها باشد.

چگونه از التهاب روده و معده در فصل گرما پیشگیری کنیم؟

دکتر علیرضا ترابی نیر در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض گرمای شدید باعث بروز برخی بیماری های گوارشی ازجمله انواع مسمومیت ها و به تبع التهاب معده و روده می گردد.

وی ادامه داد: البته دلیل التهاب روده و معده در تابستان به دلیل افزایش فعالیت میکروب ها در محیط خارج است.

ترابی نیر اعلام کرد: التهاب روده و معده از شایع ترین اختلالات فصل تابستان است که ممکن است به دلیل مصرف آب های آلوده و غذا های فاسد رخ دهد.

وی توضیح داد: التهاب روده، اختلالی است که باعث التهاب طولانی مدت دستگاه گوارش می گردد که ممکن است هضم و جذب غذا را مختل می نماید.

این پزشک بیان کرد: التهاب روده می تواند بسیار دردناک و مخرب باشد و در برخی موارد حتی ممکن است مرگ آفرین باشد. دلیل التهاب معده و روده میکروب هایی هستند که از خارج وارد بدن می شوند و معمولاً چند روز بعد از ورود، علائم و نشانه های التهاب و بیماری تعیین می گردد.

وی اضافه کرد: اسهال، درد شکم، وجود خون در مدفوع، کاهش وزن، کم خونی، تب و خستگی و بی اشت هایی از علائم التهاب روده و معده است که شهروندان باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

ترابی نیر بابیان اینکه ژنتیک و ضعف در سیستم ایمنی بدن از عوامل مؤثر در بروز انواع التهاب ها ازجمله التهاب های گوارشی است، توضیح داد: به طورمعمول، تقویت سیستم ایمنی، می تواند مانع از بروز بسیاری از اختلالات گردد. در مهار اختلالات مربوط به روده و معده نیز تقویت سیستم ایمنی مؤثر است.

وی در سرانجام اعلام کرد: پیشگیری از التهاب دستگاه گوارشی بسیار مهم است. داشتن التهاب روده و دستگاه گوارش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد و گاهی این اختلال منجر به التهاب پوست، چشم و التهاب مفصلی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 416

به "چگونه از التهاب روده و معده در فصل گرما پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از التهاب روده و معده در فصل گرما پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید