کلیسای تمپلیاکیو در هلسینکی، سازه ای فضایی

به گزارش مجله راهدیو، کلیسای تمپلیاکیو در شهر هلسینکی فنلاند، یکی از جاذبه های برتر گردشگری این است که با سازه عجیب و غریب خود، توجه همگان را جلب می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این کلیسای شگفت انگیز آشنا شوید.

کلیسای تمپلیاکیو در هلسینکی، سازه ای فضایی

در محله تولوی شهر هلسینکی، مرکز فنلاند، در میان یک مجتمع مسکونی معمولی، گویی صحنه ای از فیلم استیون اسپیلبرگ ظاهر می گردد. یک ماشین بزرگ الجثه خارجی از خواب عمیق بیدار می گردد و از زمین سربر می آورد که به مدت هزاران سال در خواب بوده است. یک سوراخ بسیار بزرگ در سنگ بستر زمین پدیدار شده و گنبد بزرگ ربات بیگانه در سطح زمین نمایان می گردد. تمام داستان این فیلم نشات گرفته از وهم و خیال است اما آن چه در هلسینکی می بینید، کاملا واقعی است. اما این سازه زیرزمینی مرموز یک ماشین یا ربات کشنده نیست؛ برعکس، مکانی برای عبادت است. این محل یک کلیسا است.

کلیسای تمپلیاکیو که به کلیسای صخره ای معروفیت دارد، دقیقا در وسط صخره های سنگی حفر شده است. سازه آن را به سختی می توان از خیابان مشاهده کرد، چون فقط گنبد مسی آن بیرون از صخره ها واقع شده است. بیشتر قسمت این سازه، در زیر زمین قرار گرفته است و نور آن را نور خورشید تامین می نماید که بر پنجره هایی که در مرکز گنبد مسی قرار گرفته اند، می تابد. دیوارهای سنگی ضخیم دورتادور این سازه را احاطه نموده اند. صخره های سخت این کلیسا در قسمت داخلی آن تقریبا دست نخورده اند و روی آن ها کاری انجام نشده است و به کلیسا کیفیت آوایی شگفت انگیزی بخشیده که مناسب برگزاری کنسرت است.

این کلیسا به وسیله دو برادر معمار، تیمو و تومو سومالنن طراحی و ساخته و در سال 1969 افتتاح شد. این کلیسا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هلسینکی است و سالانه حدود 500 هزار نفر از آن بازدید می نمایند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 231

به "کلیسای تمپلیاکیو در هلسینکی، سازه ای فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای تمپلیاکیو در هلسینکی، سازه ای فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید