تور استرالیا: آمریکا 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا می فروشد

به گزارش مجله راهدیو، در ادامه کوشش آمریکا برای تقویت استرالیا در برابر رشد فزاینده چین، واشنگتن طی قراردادی 12 بالگرد تهاجمی دریایی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به کانبرا می فروشد.

تور استرالیا: آمریکا 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا می فروشد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که این کشور تصمیم گرفته طی قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا بفروشد.

استرالیا اخیرا توافقنامه راهبردی ائتلاف دفاعی با آمریکا و انگلیس امضا نموده و هدف از این توافقنامه، مقابله با رشد چین اعلام شده است.

بر اساس قرارداد نو، استرالیا 12 بالگرد تهاجمی دریایی MH-60R و تجهیزات مربوط به آن را خریداری خواهد نمود و ارزش قرارداد این 12 بالگرد، 985 میلیون دلار خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کنگره گفته که تصمیم گرفته است که این قرارداد را به پیش ببرد.

این بالگردها از نوع چند ماموریتی بوده که برای عملیات ضد کشتی ها یا زیردریایی ها می توانند بر روی کشتی مستقر شده یا از آنها برای انجام عملیات نجات، سوخت رسانی یا حمل و نقل استفاده شوند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، استرالیا بعلاوه خرید یک هواپیمای جنگ الکترونیک از نوع EA-18G Growler بوئینگ درخواست داده که واشنگتن با این درخواست هم اعلام موافقت نموده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: استرالیا مهمترین متحد ما در غرب اقیانوس آرام بوده و موقعیت راهبردی این قدرت مالی و سیاسی در ایجاد اطمینان از صلح و ثبات مالی در منطقه نقش چشمگیری دارد. یاری به متحدان در توسعه و حفظ قابلیت دفاع از خود، برای منافع ملی آمریکا حیاتی است.

پیش از این، استرالیا 24 بالگرد تهاجمی دریایی MH-60R و 10 هواپیمای جنگ الکترونیک از نوع EA-18G Growler بوئینگ در اختیار داشته است.

ائتلاف نظامی استرالیا با امریکا و انگلیس که به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه شد، باعث بروز تنش در روابط پاریس با واشنگتن و لندن شد.

تنش ها میان فرانسه و آمریکا زمانی شعله ور شد که سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و خاطرنشان کردند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا خاطرنشان کرد که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد نمود.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف نموده است. در ادامه این تنش ها، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه لغو شد.

علاوه بر این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته اروپا بایستی ساده لوحی را کنار گذاشته و ظرفیت های نظامی خودش را برای دفاع از این قاره ایجاد کند.

پاریس در اعتراض به پیمان دفاعی که بین ایالات متحده، استرالیا و انگلیس مذاکره شده بود، سفیر خود را از کانبرا فراخواند. این پیمان که به آکوس معروف است ، برای مقابله با قدرت نظامی چین تدوین شده است.

بر اساس این پیمان، استرالیا متعهد به خرید زیردریایی های طراحی شده به وسیله ایالات متحده و خروج از قرارداد موجود با یک فراوری کننده فرانسوی خارج شد.

فرانسه در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

یک پیمانکار نظامی فرانسوی به تازگی خاطرنشان کرد صورت حسابی از زیان متحمل شده بابت فسخ قرارداد تبادل فناوری ساخت زیردریایی اتمی از سوی استرالیا تنظیم می نماید.

وزارت دفاع فرانسه اعلام نموده شرکت نیوال گروپ تا به امروز حدود 1.1 میلیارد دلار از کار مربوط به قرارداد زیردریایی ها را انجام داده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 120

به "تور استرالیا: آمریکا 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: آمریکا 12 بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید