بعد از 50 سالگی خوردن این میوه ها بیشتر اهمیت دارد

به گزارش مجله راهدیو، برخی از میوه ها به علت داشتن قند زیاد، در سال های اخیر بدنام شده اند اما فواید بسیار مهم میوه ها واقعا می توانند در نیمه دوم زندگی انسان ها به ارتقای سلامت یاری نمایند.

بعد از 50 سالگی خوردن این میوه ها بیشتر اهمیت دارد

به گزارش خبرنگاران، برخی از میوه ها، به علت داشتن قند زیاد، در سال های اخیر بدنام شده اند اما فواید بسیار مهم میوه ها واقعا می توانند در نیمه دوم زندگی انسان ها به ارتقای سلامت یاری نمایند. به همین علت هم ورود به نیمه دوم زندگی یعنی شروع دهه 50 سالگی، باید با در نظر گرفتن مسائل تغذیه ای مهم همراه باشد تا دستیابی به این هدف ها امکان پذیر گردد؛ حفظ توده های عضلانی، حفظ متابولیسم در سطح بالا و پیشگیری از ابتلا به بیماری های نو یا مدیریت مطلوب بیماری قبلی.

پس اگر می خواهید به این اهداف مهم دست پیدا کنید، پس از ورود به 50 سالگی حتما مصرف میوه های زیر را جدی بگیرید.

سیب سبز

سیب ها در گروه میوه های باکیفیت و مغذی قرار می گیرند که به راحتی قابل حمل هستند و می توانند میان وعده مناسبی باشند. این میوه ساده که به راحتی قابل مصرف است، مقادیر بالایی از فیبر و میزان کمی از قندها را وارد بدن می نماید. سیب های سبز از این نظر گزینه بهتری محسوب می شوند زیرا قند کمتری دارند و درنتیجه قند خون را هم کمتر تحت تاثیر قرار می دهند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا حفظ تعادل در قند خون به حفظ انرژی پایدار یاری می نماید و می تواند خطر ابتلا به پیش دیابت یا دیابت را در ادامه زندگی کاهش دهد. استفاده از سیب سبز همراه با منابع پروتئینی و فیبردار باکیفیت مانند مغزها و دانه های خام، راه فوق العاده ای برای کنترل قند خون است.

  • قند خون را با این 8 روش ساده کنترل کنید

پرتقال

پرتقال یکی دیگر از میوه های باکیفیت و ساده است که ماده مغذی کلیدی و مهم پتاسیم را برای کنترل فشار خون به بدن می رساند. پتاسیم و سدیم در کنار همدیگر به متعادل سازی فشار خون یاری می نمایند. سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد، درحالی که پتاسیم به کاهش آن یاری می نماید. کنترل فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی و بعلاوه خطر حملات قلبی و سکته ها را کاهش می دهد. بنابراین، انتخاب میوه های سرشار از پتاسیم می تواند به مرور زمان نقش مثبتی در کاهش فشار خون ایفا نماید، مخصوصا اگر با تغییرات مثبت در سبک زندگی مانند افزایش فعالیت های ورزشی، کنترل استرس و تغییرات تغذیه ای همراه گردد.

  • فشار خون را با این ماده غذایی کنترل کنید

انواع ملون

انواع ملون مثل خربزه، طالبی و... سرشار از آب و ویتامین C هستند، درحالی که فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارند. انواع ملون در گروه پرآب ترین میوه ها قرار می گیرند و بسیاری از آنها تا 90 درصد از آب تشکیل شده اند. ویتامین C همراه با کلاژن به حفظ استحکام پوست یاری می نماید، درحالی که پوست پس از ورود به 50 سالگی تضعیف می گردد. پس مصرف انواع ملون و کوشش برای حفظ آب مورد احتیاج بدن دارای اثرات مثبت و گسترده ای برای پوست است، ازجمله ارتقای قابلیت کشسانی پوست، پیشگیری از خشکی و حفظ شفافیت آن. گذشته از اینها، حفظ آب مورد احتیاج بدن در طولانی مدت دارای مزیت هایی فراتر از ارتقای سلامت پوست است. درواقع، عملکرد مطلوب مغز، سیستم عصبی و مفاصل بدن به دریافت همیشگی آب مناسب احتیاج دارد.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 419

به "بعد از 50 سالگی خوردن این میوه ها بیشتر اهمیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از 50 سالگی خوردن این میوه ها بیشتر اهمیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید