9 روش آسان برای اینکه همواره پوست جوان و شادابی داشته باشید

به گزارش مجله راهدیو، چین و چروک های روی صورت یا آسیب های ناشی از اشعه آفتاب، لطافت و سرزندگی پوست را از بین می برد و چهره شما را پیرتر نشان می دهد. جوان ماندن پوست برای بیشتر آدم ها، یکی از آرزوهای بزرگ بیشتر ما است. ما نمی توانیم زمان را متوقف کنیم اما می توانیم کاری کنیم که شما هر موقع به چهره خود نگاه می کنید، خودتان را چندین سال جوان تر ببینید.

9 روش آسان برای اینکه همواره پوست جوان و شادابی داشته باشید

1. صورت خود را با یک پاک نماینده ملایم بشویید

پاک کردن هر گونه مواد آرایشی که در طول روز استفاده نموده اید، یکی از مهم ترین مراحل مراقبت پوست است. علاوه بر آن آلودگی ها، چربی پوست و باکتری هایی که روی پوست جمع می شوند، احتیاج به پاکسازی دارند. پس از شست وشو، دیگر محصولات مراقبت از پوست نیز بهتر جذب پوستتان می گردد.

شوینده ملایم و مناسب با نوع پوست، در برابر کم آبی و آسیب تماشا از پوست صورت شما محافظت می نماید. پاک نماینده هایی مانند صابون که PH بالایی دارند، بسیار قوی و خشن هستند و می توانند پوست شما را تحریک پذیر و در برابر عفونت آسیب پذیرتر نمایند.

2. آیا به تونر احتیاج دارید؟

تونرها PH پوست را پس از استفاده از یک شوینده با PH بالا تنظیم می نمایند. اگر از شوینده ای استفاده می کنید که PH پایینی دارد، پس استفاده از تونر غیر لازم است. در حقیقت بهتر است که از آسیب جلوگیری کنید تا این که بعدا آن را جبران کنید.

3. از یک لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی بهره ببرید

هر چه سن شما بالاتر می رود، سرعت حذف سلول های مرده پوست شما و جایگزینی آن ها کمتر می گردد؛ به همین علت پوستتان کدر به نظر می رسد و ممکن است خشکی و ترک های پوستی روی صورتتان ایجاد گردد. لایه بردارها، روشی عالی برای یاری به از بین بردن لایه مرده پوست و جوان ماندن پوست شما هستند.

4. هیچوقت مرطوب نماینده را از قلم نیاندازید

با افزایش سن، سبوم چربی طبیعی پوست نیز کاهش می یابد و به همین علت احتمال بروز آکنه و جوش نیز کمتر می گردد. اما هرچه سبوم کاهش یابد، پوست شما خشک تر می گردد و ترک های پوستی خودشان را نشان می دهند. یکی از دلایل مهم ایجاد خطوط ریز روی صورت، آبرسانی ناکافی است، اما خوشبختانه برطرف آن با کرم مرطوب نماینده خوب آسان است.

مرطوب نماینده هایی را انتخاب کنید که بر پایه آب باشند مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک. بعلاوه استفاده از موادی مانند وازلین یا روغن های پوستی نیز که مانند سدی جلوی تبخیر آب را می گیرند، خوب است. البته مراقب باشید که قبل از استفاده از این محصولات، پوستتان را کاملا تمیز نموده باشید تا از تجمع باکتری ها جلوگیری کنید.

5. از سرم های ضدپیری بهره ببرید

به طور کلی سرم ها حاوی مواد فعال بیشتری نسبت به مرطوب نماینده ها هستند. برترین ترکیبات ضدپیری که برای جوان ماندن پوست باید به آن ها توجه کنید مشتقات ویتامین C و ویتامین A هستند که با نام رتینوئیدها شناخته می شوند. این ترکیبات علاوه بر افزایش کلاژن در پوست، به عنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می نمایند تا استرس اکسایشی بیولوژیکی و محیطی را که باعث پیری می گردد، جذب نمایند.

6. همواره ضدآفتاب بزنید

محافظت در برابر آفتاب، یکی از راه های مطمئن برای جوان ماندن پوست شماست. در حقیقت خورشید مقصر بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری در پوست است، به طوری که در درماتولوژی آسیب های ناشی از نور خورشید دارای یک دسته بندی جداگانه به نام پیری نوری photoaging هستند.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند از راه های زیر باعث پیری پوست گردد:

  • شکستن کلاژن و ایجاد ناهنجاری در الاستین elastin که منجر به نازک شدن پوست و چین و چروک می گردد.
  • ایجاد لکه های نامتوازن رنگدانه ای پوستی

بنابراین هر روز از ضدآفتاب بهره ببرید، نه فقط در مسافرت ها و ساحل دریا. بر اساس یکی از مطالعات اخیر، استفاده از یک ضدآفتاب با SPF 30 می تواند لکه های پیری را از بین ببرد، بافت پوست را بهبود ببخشد و چین و چروک ها را تا 20 درصد صاف کند.

محققان می گویند: یک لایه ضدآفتاب، از پوست در مقابل آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت می نماید و به آن فرصت استراحت و بازسازی می دهد.

شما می توانید در کنار استفاده از این محصول، از روش های دیگری نیز از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. پوشیدن لباس های محافظ در برابر آفتاب مانند پیراهن های آستین بلند، کلاه و عینک آفتابی و نبودن در معرض نور خورشید در اواسط روز، علائم پیری پوست و خطر ابتلا به سرطان در اثر اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد.

7. از پوست خود در برابر ضربه محافظت کنید

یکی از دلایل اصلی چین و چروک، ضربه ها و آسیب هایی است که به پوست وارد می شوند و از آنجایی که پوست افراد مسن آسیب پذیرتر است، ضربه ها تاثیرات بزرگ تر و عمیق تری از خود به جای می گذارند.

در حالی که شواهد زیادی در خصوص تاثیر نحوه استفاده از محصولات پوستی وجود ندارد، مطالعات نشان داده اند که فشار دادن صورت خود به بالش در هنگام خواب، می تواند باعث ایجاد چروک های خواب دائمی گردد. بنابراین منطقی است که هنگام شست وشوی صورت و استفاده از محصولات مراقبت از پوست، از مالیدن شدید پوست خودداری کنید.

8. مراقب پوست بقیه بدن خود نیز باشید

به غیر از صورت، نواحی مهمی که سن شما را نشان می دهند، گردن، سینه و دستان شما هستند. رعایت نکات مراقبتی برای جوان ماندن پوست این قسمت ها را نیز از قلم نیاندازید.

9. روتین پوستی را از کجا آغاز کنیم؟

متخصصان آموزشگاه پوست آمریکا توصیه می نمایند که هر بار با یک محصول مراقبت از پوست آغاز کنید. چند روز قبل از استفاده آن بر روی صورت، ابتدا آن را روی ساعد خود تست کنید و اگر دچار سوزش یا خارش شدید، از استفاده مجدد آن خودداری کنید. بعلاوه حتما مطابق با دستورالعمل درج شده روی محصول عمل کنید و بیش از میزان از آن استفاده نکنید. بیشتر محصولات پوستی برای ایجاد تغییرات دلخواه شما احتیاج به زمان دارند.

منبع: healthline

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 506

به "9 روش آسان برای اینکه همواره پوست جوان و شادابی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش آسان برای اینکه همواره پوست جوان و شادابی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید