طرز تهیه 8 مدل ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست

به گزارش مجله راهدیو، چطور با گریپ فروت ماسک صورت درست کنیم؟ تهیه ماسک های خانگی با مواد طبیعی در خانه، هم آسان است و هم به خاطر طبیعی بودن، برای پوست بسیار مفید هستند. گریپ فروت یکی از مرکبات مفید پاییزی است که به شکل های مختلف می توانید از استفاده کنید. در این مقاله از در طرز تهیه 8 مدل ماسک صورت با گریپ فروت را برای انواع پوست و مصارف مختلف مثل از بین بردن جای جوش، جوانسازی و برطرف چین و چروک، کاهش التهاب و … به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه 8 مدل ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست

انواع ماسک صورت گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و C است که هم از راه مصرف به صورت خوراکی و هم به وسیله ماسک خانگی برای پوست مفید است. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه از پوست در برابر خطرات محیطی محافظت می نماید.

گریپ فروت می تواند با فراوری کلاژن، به پوست برای افزایش خاصیت ارتجاعی یاری کند. بعلاوه وجود پتاسیم در گریپ فروت چین و چروک و لکه های پیری را از بین برده و پوست را شاداب و درخشان می نماید.

1- عصاره گریپ فروت برای صورت

گریپ فروت یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است که به خاطر رادیکال های آزاد موجود در آن، می تواند باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و کدر شدن پوست چهره گردد. عصاره گریپ فروت با تقویت سلول های پوست و بدن باعث می گردد در برابر آسیب های مضر و آلاینده ها، محافظت کامل انجام گردد یا اندازه آسیب رسانی این آلاینده ها را تا حد بسیار زیادی بکاهد.

گریپ فروت های قرمز و صورتی نسبت به گریپ فروت زرد یا سفید، لیکوپن و مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان دارند. برای استفاده از ماسک آب یا عصاره گریپ فروت برای صورت، یک پر از گریپ فروت را باز کنید و روی پوست تمیز بمالید. 15 دقیقه بعد صورتتان را بشویید و خشک کنید.

2- ماسک گریپ فروت و ماست برای جوش صورت

ترکیب آب یا پوره گریپ فروت با ماست پروبیوتیک برای مفید است. ویتامین ث و رتینول موجود در گریپ فروت، آسیب های پوستی را بازسازی می نماید و باعث روشن شدن رنگ پوست صورت می گردد.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت گریپ فروت

گریپ فروت: 1/2 یک عدد

ماست پروبیوتیک: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه

برای تهیه و گریپ فروت برای پوست صورت، گریپ فروت را پوست بگیرید و فیله آن با پشت قاشق له کنید. ماست را به آن اضافه و با هم مخلوط کنید. یک لایه نازک از این ماسک را روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. در انتها یک ملایم روی پوستتان بمالید.

3- ماسک گریپ فروت و آرد ذرت برای پوست های چرب

کسانی که پوست چربی دارند، معمولا با معضل باز بودن منافذ پوست صورتشان دست و پنجه نرم می نمایند. ماسک گریپ فروت و آرد ذرت، به بستن این منافذ یاری می نماید. اسیدهای موجود در گریپ فروت، سبوم منافذ را از بین می برد و چربی صورت را به تعادل می رساند.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت گریپ فروت

گریپ فروت: 1/2 یک عدد

آرد ذرت: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

عسل: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

آب گریپ فروت را بگیرید یا گریپ فروت را در مخلوط کن پوره کنید. سپس آرد ذرت را به آن بیفزایید و با قاشق هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. در آخر را هم به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. این ماسک را روی پوست بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

4- ماسک صورت گریپ فروت و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی

ماسک گریپ فروت با سفیده تخم مرغ هم برای پوست های چرب مناسب است و هم برای پوست های خشک و مختلط مفید است. به تنهایی باعث سفت شدن پوست می گردد و به جوانسازی آن یاری می نماید. ماسک گریپ فروت و سفیده تخم مرغ، یک ماسک عالی برای هم هست.

مواد لازم برای تهیه ماسک گریپ فروت و سفیده تخم مرغ

آب گریپ فروت: 1 قاشق چای خوری

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

خامه ترش: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و بزنید تا سفیده تخم مرغ از حالت لختگی خارج گردد و یک مایه خمیری شکل داشته باشید. این ماسک را روی پوست بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد از شستن صورت از یک کرم مرطوب نماینده پوست صورت هم برای حفظ رطوبت پوستتان بهره ببرید.

5- ماسک صورت گریپ فروت و شکر برای لایه برداری

ترکیب گریپ فروت با دانه های شکر، یک ماسک عالی برای لایه برداری پوست صورت و بدن می سازد که می توانید 1 یا 2 بار در هفته آن را بهره ببرید. این ماسک لایه های مرده پوست را پاک نموده و پوست صورت را درخشان و شاداب می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لایه بردار گریپ فروت

گریپ فروت: 1/2 یک عدد

شکر دانه درشت: 2/3 لیوان دسته دار فرانسوی

روغن هسته انگور: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک گریپ فروت با شکر

گریپ فروت را پوست بگیرید و فیله های آن را پوره کنید. سپس در یک کاسه با شکر و مخلوط کنید. این اسکراب را روی صورت یا پوست بدن خود بمالید. به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی این ماسک لایه بردار را روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست، جدا شوند.

سپس پوستتان را بشویید و خشک کنید. حتما بعد از استفاده از ماسک لایه بردار گریپ فروت، یک مرطوب نماینده یا روی پوست بمالید.

6- ماسک صورت گریپ فروت و نمک دریا برای اسکراب پوست

ترکیب نمک دریا و گریپ فروت به کنترل چربی پوست صورت یاری می نماید و تیرگی های پوستی ناشی از آسیب های نور خورشید یا را از بین می برد. از این ماسک می توانید به عنوان اسکراب، یک یا دو بار در هفته بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماسک گریپ فروت با نمک دریا

آب گریپ فروت: 1 قاشق چای خوری

نمک دریا: 1 قاشق چای خوری

کپسول روغنی ویتامین E: 1 عدد

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک اسکراب و لایه بردار با گریپ فروت، ابتدا آب گریپ فروت و نمک دریا را در یک کاسه بریزید. سپس یک کپسول ویتامین E را بشکنید و به مخلوط بیفزایید و هم بزنید. این اسکراب را روی پوست به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بعد صورتتان را بشویید و خشک کنید. از یک آبرسان یا مرطوب نماینده ملایم برای حفظ رطوبت پوستتان بهره ببرید.

7- ماسک گریپ فروت و جو دوسر برای جوش و التهاب

برای کسانی که پوست چرب دارند و مستعد جوش و آکنه هستند، و گریپ فروت، علاوه بر متعادل کردن ph پوست، می تواند صورت را پاکسازی نموده و سبوم اضافی منافذ پوست را از بین ببرد. از این ماسک می توانید در قسمت های مختلف بدن مثل بازو، شانه، کتف و پشت کمر که جوش یا جای جوش دارند هم بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماسک گریپ فروت و جو دوسر

گریپ فروت: 1/2 یک عدد (پوره شده)

عسل: 1 قاشق غذاخوری

جو دو سر: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه

برای تهیه ماسک صورت گریپ فروت و جو دوسر برای درخشان شدن پوست، جو دو سر را بکوبید یا در آسیاب برقی بریزید و بزنید تا به شکل آرد دربیاید. می توانید به جای آرد کردن جو دوسر، آن را در آب بخیسانید و با آن ماسک درست کنید.

سپس جو دوسر را در یک کاسه بریزید. گریپ فروت را پوره کنید و با عسل به آرد جو دو سر اضافه کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد آن را بشویید و خشک کنید.

8- ماسک صورت گریپ فروت برای برطرف چین و چروک

این ماسک چین و چروک های ریز و عمیق پوست را از بین می برد و به آن خاصیت ارتجاعی می دهد. بنابراین به عنوان یک ماسک جوانساز می توانید 2 تا 3 بار در هفته از آن بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماسک گریپ فروت

آرد برنج: 1 قاشق غذاخوری

آب گریپ فروت: 1 قاشق چای خوری

آب هویج: 1 قاشق چای خوری

خامه ترش: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

برای تهیه این مدل ماسک صورت گریپ فروت ، آرد برنج، خامه ترش و آب گریپ فروت را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا یکدست گردد. سپس و گریپ فروت را به مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و بعد آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

سوالات متداول

ماسک گریپ فروت برای چه پوست هایی مناسب است؟

گریپ فروت خاصیت اسیدی دارد و یک آنتی باکتریال و ضدعفونی قوی برای انواع پوست ها از پوست های چرب گرفته تا پوست های خشک و مختلط به شمار میرود. مخصوصا برای کسانی که پوستشان مستعد جوش و آکنه است، ماسک گریپ فروت بسیار مفید است.

ماسک گریپ فروت برای چی خوبه؟

ماسک صورت گریپ فروت، به طور عمیق و موثری، پوست را تمیز می نماید و خاصیت ضد التهابی دارد. علاوه بر این، گریپ فروت به، جلوگیری از چین و چروک، جوانسازی، محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و آلاینده ها و متعادل سازی اندازه چربی و ph پوست یاری می نماید.

منبع: fashionlady

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 499

به "طرز تهیه 8 مدل ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 8 مدل ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید