3 طرز تهیه سوپ سرد گیلاس ???? با گوجه، خامه ترش یا نان باگت

به گزارش مجله راهدیو، سوپ سرد گیلاس از با طعمی دلچسب و تابستانه است که بر عکس همه سوپ های گرمی که تا به حال خورده اید، سرد سرو می گردد. اگر از طعم گیلاس خوشتان می آید و از امتحان کردن طعم های تازه لذت می برید، بهتر است حتماً دستور پخت سوپ سرد گیلاس با خامه، نان باگت و گوجه را یاد بگیرید و آن را امتحان کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با 3 روش طرز تهیه سوپ سرد گیلاس آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور تهیه سوپ سرد گیلاس پاسخ خواهیم داد.

3 طرز تهیه سوپ سرد گیلاس ???? با گوجه، خامه ترش یا نان باگت

طرز تهیه سوپ سرد گیلاس و گوجه

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان انتظار برای سرو: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه سوپ سرد گیلاس

  • گیلاس: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب کمپوت گیلاس یا مربای گیلاس: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • گوجه فرنگی گیلاسی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای زرد: 1 عدد
  • ریحان تازه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر: 1 حبه
  • روغن زیتون: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • سرکه بالزامیک: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سوپ سرد گیلاس

اگر دوست دارید یک سوپ تازه با طعمی متفاوت و خوشمزه را امتحان کنید، سوپ سرد گیلاس انتخاب فوق العاده ای است. این سوپ نه احتیاج به پختن دارد و نه آماده کردن آن موقع زیادی صرف می نماید. شما می توانید این سوپ سرد گیلاس و گوجه را در عرض چند دقیقه و به راحتی آماده کنید. در ادامه می توانید با دستور پخت سوپ سرد گیلاس و گوجه آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن هسته گیلاس ها

در اولین مرحله از دستور پخت سوپ سرد گیلاس و گوجه باید گیلاس ها را در یک آبکش بریزید و با آب فراوان و مقداری سرکه و نمک بشویید. سپس هسته گیلاس ها را جدا کنید.

مرحله دوم؛ خرد کردن سبزیجات سوپ گیلاس

در این مرحله باید گوجه فرنگی گیلاسی را بشویید و سپس خرد کنید. فلفل دلمه ای ها را هم با دقت بشویید و سپس آن ها را به تکه های درشت خرد کنید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد سوپ گیلاس

بعد از این که فلفل دلمه ای و گوجه ها را خرد کردید، حال باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید سبزیجات خرد شده همراه با گیلاس برای مدت 30 دقیقه بمانند تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم، میکس کردن مواد سوپ گیلاس سرد

در این مرحله از دستور پخت سوپ سرد گیلاس و گوجه باید همه مواد سوپ را در مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و مواد را به خوبی با هم میکس کنید.

مرحله پنجم؛ آماده کردن سوپ سرد گیلاس

بعد از میکس کردن مواد سوپ باید آن را در یک ظرف بریزید و برای حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک گردد. موقع سرو کردن سوپ می توانید آن را با تکه های گیلاس و ریحان خرد شده تزیین کنید.

آموزش طبخ سوپ سرد گیلاس با خامه ترش

مواد لازم برای تهیه سوپ سرد گیلاس با خامه

  • آب: 6 لیوان فرانسوی دسته دار
  • گیلاس: نیم کیلوگرم
  • شکر: 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه ترش: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1/4 قاشق چای خوری

مراحل دستور پخت سوپ سرد گیلاس

یک روش دیگر برای درست کردن سوپ سرد گیلاس، ترکیب کردن آن با خامه ترش و شکر است. این سوپ طعم خامه ای و شیرینی دارد و بسیار خوشمزه است. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن این سوپ سرد دلچسب تابستانه آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن گیلاس با شکر

در اولین مرحله از درست کردن سوپ سرد گیلاس باید در یک قابلمه گیلاس و آب را همراه با شکر ترکیب کنید. اجازه دهید گیلاس ها برای حدود 10 دقیقه بجوشند تا کمی نرم شوند.

مرحله دوم؛ اضافه نمودن سایر مواد سوپ گیلاس سرد

بعد این که گیلاس برای 10 دقیقه پخت، باید خامه ترش، آرد، نمک و شکر را اضافه کنید و خوب مواد را ترکیب کنید. سپس از گوشتکوب برقی برای میکس کردن مواد سوپ بهره ببرید و این کار را تا زمانی که سوپ کاملاً یکدست گردد ادامه دهید. برای هم زدن مواد سوپ می توانید از همزن برقی نیز بهره ببرید.

مرحله سوم؛ آماده کردن سوپ

بعد از میکس شدن مواد سوپ به طور کامل، در این مرحله از طرز تهیه سوپ سرد گیلاس خانگی باید سوپ شما با شعله ملایم برای 5 دقیقه دیگر بجوشد. توجه داشته باشید که در این مرحله شعله گاز باید خیلی کم باشد و سوپ به آرامی بجوشد.

مرحله چهارم، سرو کردن سوپ گیلاس و خامه

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ سرد گیلاس باید اجازه دهید سوپ خنک گردد. سپس سوپ را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک گردد. سپس می توانید موقع سرو کردن سوپ را با مقداری خامه ترش یا تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ سرد گیلاس با نان باگت

برای درست کردن سوپ سرد گیلاس با نان باگت باید گیلاس های بدون هسته را با گوجه فرنگی میکس کنید. سپس خرد شده به آن اضافه کنید و بعد از 15 دقیقه که نان کمی نرم شد، سیر رنده شده و را اضافه کنید. سوپ را یک بار دیگر در مخلوط کن میکس کنید. بعد از این که سوپ میکس شد نمک و فلفل را به مقدار احتیاج اضافه کنید و سوپ را با چند عدد گیلاس و کمی مغز تخمه کدو تزیین کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه طرز تهیه سوپ سرد گیلاس

*اضافه نمودن سیر رنده شده، سرکه و روغن زیتون موجب می گردد تا سوپ گیلاس سرد بهاری شما خوش طعم تر گردد، اما در صورت تمایل می توانید هر کدام از این طعم دهنده ها را که دوست ندارید حذف کنید.

*در طرز تهیه سوپ سرد گیلاس می توانید به جای گوجه گیلاسی از گوجه فرنگی نیز بهره ببرید.

*برای تزیین سوپ سرد گیلاس می توانید از مغز تخم کدو، تکه های گیلاس و بعلاوه چند عدد انگور بهره ببرید.

*برای خوش عطر شدن سوپ سرد گیلاس می توانید مقداری و عصاره وانیل به سوپ اضافه کنید.

*اضافه نمودن آرد به سوپ سرد موجب می گردد تا بافت سوپ کمی غلیظ تر گردد. برای این کار بهتر است آرد سفید را ابتدا در آب سرد حل کنید و بعد به سوپ در حال پخت اضافه کنید تا در سوپ گلوله ای نگردد.

*برای خوشمزه تر شدن سوپ سرد گیلاس می توانید از مقداری آب در سوپ اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که در این صورت باید شکر را حذف کنید.

*اضافه نمودن شکر به سوپ سرد گیلاس اختیاری است و در صورتی که دوست ندارید طعم سوپ شما شیرین گردد، می توانید آن را حذف کنید.

*در صورت تمایل می توانید همه مواد سوپ را به صورت درشت در سوپ بریزید و یا به صورت کاملاً میکس شده این سوپ را درست کنید.

*برای درست کردن سوپ سرد گیلاس می توانید به جای خامه ترش از نیز بهره ببرید.

*در صورتی که ماست یا خامه ترش به سوپ اضافه می کنید، بهتر است حتماً آن را با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن ترکیب کنید تا سوپ کاملاً یکدست گردد.

*اگر دوست دارید در فصولی که گیلاس نیست، این سوپ خوشمزه و خاص را درست کنید، می توانید مقداری گیلاس در فریزر بگذارید و هر بار برای درست کردن سوپ سرد گیلاس از آن ها بهره ببرید.

*برای شیرین شدن طعم سوپ سرد گیلاس می توانید از مقداری از (هر طعمی که می پسندید) به جای شکر بهره ببرید.

*اگر سوپ گیلاس را به صورت پخته شده آماده می کنید، می توانید 1 عدد پیاز سفید نیز به آن اضافه کنید.

*برای معطر شدن سوپ سرد گیلاس می توانید بعد از پخت از مقداری شوید، جعفری یا ریحان خرد شده روی سوپ بهره ببرید.

سوالات متداول

در دستور پخت سوپ سرد گیلاس و گوجه از چه موادی استفاده می گردد؟

برای تهیه این سوپ سرد تابستانی می توانید از ترکیب گیلاس، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای، سیر، ریحان، سرکه بالزامیک، روغن زیتون و آب کمپوت گیلاس استفاده می گردد.

آیا حتماً باید به سوپ سرد گیلاس شکر اضافه نمود؟

اضافه نمودن شکر به سوپ سرد گیلاس کاملاً اختیاری است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید و یا از عسل برای شیرین کردن سوپ استفاده نماید.

منبع: thespruceeats

منبع: افق کوروش
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 390

به "3 طرز تهیه سوپ سرد گیلاس ???? با گوجه، خامه ترش یا نان باگت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه سوپ سرد گیلاس ???? با گوجه، خامه ترش یا نان باگت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید