قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید

به گزارش مجله راهدیو، برترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت 12 تا 13 و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد. اما توصیه می گردد این میوه را در شب و پیش از به بستر رفتن مصرف نکنید.

قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید

به گزارش خبرنگاران، هندوانه به علت داشتن سطح قابل توجهی از آب، می تواند کم آبی بدن در طول روزهای گرم تابستان را جبران کند. بعلاوه به علت دارا بودن ریزمغذی ها، هندوانه گزینه ای مناسب برای مصرف به عنوان میان وعده است. اما دانشمندان هندی می گویند مصرف هندوانه در شب برای بدن مضر است.

به نقل از فود ان دی تی وی، در حقیقت 94 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. بعضی افراد عادت دارند در وعده شام یک غذای سبک مانند نان، هندوانه و پنیر میل نمایند. هندوانه میوه ای خوشمزه و دارای مواد مغذی است، اما توصیه می گردد این میوه را در شب و پیش از به بستر رفتن مصرف نکنید.

یکی از متخصصان هندی در این باره می گوید: در حقیقت هندوانه کمی اسیدی است و اگر در شب مصرف گردد می تواند با ایجاد اختلال در دستگاه گوارش، باعث کند شدن روند هضم غذا در زمانی که فرد تحرک کافی ندارد گردد. برترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت 12 تا 13 و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد.

هندوانه کمی اسیدی است و اگر در شب مصرف گردد می تواند با ایجاد اختلال در دستگاه گوارش، باعث کند شدن روند هضم غذا در زمانی که فرد تحرک کافی ندارد گردد.

اصلی ترین دلایل برای نخوردن هندوانه قبل از خواب

1- مصرف هندوانه در شب باعث بروز مسائل گوارشی و در راس آن سندروم روده تحریک پذیر می گردد. این موضوع می تواند باعث ناراحتی معده در روز بعد گردد.

2- به علت آن که هندوانه دارای مقدار قابل توجهی قند طبیعی است، مصرف آن در شب می تواند در بعضی افراد باعث چاقی گردد.

3- هندوانه دارای حجم بالایی از آب است. این موضوع بدان معناست که خوردن آن پیش از خواب، فرد را مجبور به مراجعه مکرر به سرویس بهداشتی در طول شب خواهد نمود. این موضوع کیفیت خواب فرد را کاهش می دهد و باعث احساس خستگی در روز بعد می گردد.

4- مصرف هندوانه در شب می تواند باعث بروز مسائل گوارشی مانند اسهال یا یبوست در فرد گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 448

به "قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خواب این میوه را هرگز نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید