قدیمی ترین پیامی که در یک بطری پیدا شده است را بخوانید!

به گزارش مجله راهدیو، امروزه هر جای جهان که باشید، می توانید به راحتی با فرستادن پیغام به دایرکت دوستان خود، با آن ها ارتباط برقرار کنید؛ اما قطعاً میدانید که برقراری ارتباط درگذشته به این راحتی نبوده و جهان روش های عجیب وغریبی برای برقراری ارتباط به خود دیده است. در آن موقع اگرچه پیغام ها معمولاً به مقصد می رسیدند اما گاهی اوقات افراد به قدری خوش ناس نبودند که پیغام ها را دریافت یا ارسال نمایند؛ نامه ای که 132 سال عمر دارد از همان دست پیغام هایی بود که به مقصد نرسید اما به گل نشست.

قدیمی ترین پیامی که در یک بطری پیدا شده است را بخوانید!

تینا مزدکی: در سال 2018 تونیا ایلمن که در شمال ساحل جزیره وج در استرالیا حرکت می کرد، به طور تصادفی بطری پیدا کرد که در آن نامه ای 132 ساله قرارگرفته بود. ظاهراً او ابتدا با خود فکر می نماید که این بطری را می تواند به عنوان دکوری در کتابخانه خود نگهداری کند.

مدتی بعد یکی از اعضای خانواده او یادداشتی درون نامه بطری کشف می نماید؛ آن ها نامه را باز می نمایند و متوجه می شوند که این نامه نه تنها یک نامه عادی نیست بلکه نامه ای چاپی به زبان آلمانی است که بسیار کمرنگ شده است. آن ها پس از جست وجوهای آنلاین شک می نمایند که ممکن است نامه مربوط به آزمایش 69 ساله بطری رانش باشد که برای مطالعه جریان های سطحی اقیانوس ها که به وسیله رصدخانه نیروی دریایی آلمان استفاده می شد.

در یادداشت هایی که در این بطری ها قرار داده شده بود، جزئیات تاریخ پرتاب شدن آن به دریا، مختصات محل، نام و مسیر کشتی نوشته شده بود و روی صفحه آن درخواستی از هرکسی که بطری را پیدا کرد برای بازگرداندن آن با جزئیات زمان و مکان درج شده بود.

جزئیات یادداشت یافت شده به وسیله ایلمن حاکی از آن است که بطری در سال 1886 در کشتی از کاردیف، ولز، به ماکاسار، اندونزی درحرکت بوده است. بنابراین این یافته که بخشی از رصدخانه نیروی دریایی آلمان است، به عنوان قدیمی ترین پیغام در یک بطری که تابه حال پیداشده است، تائید شد.

دکتر راس اندرسون، دستیار متصدی باستان شناسی دریایی موزه WA گفت: به طرز باورنکردنی، جستجوی آرشیوی در آلمان، مجله اصلی هواشناسی پائولا را پیدا کرد و آثاری از 12 ژوئن 1886 به وسیله کاپیتان وجود داشت که نشان می داد یک بطری رانش به دریا پرتاب شده است. تاریخ و مختصات این یافته نیز دقیقاً با موارد روی پیغام بطری مطابقت دارد.

اگرچه این پیغام قدیمی ترین پیغام درون بطری شناخته می گردد اما رقبایی برای قدمت سن آن وجود دارد. به عنوان مثال در سال 2022، یک لوله کش پیغامی را زیر خانه ای در اسکاتلند پیدا کرد که قدمت آن به 135 سال می رسد. اخیراً نیز یادداشتی درون بطری آبی رنگ در ساحلی در نیوجرسی کشف شد. بااین حال ازآنجایی که این دو نامه در حال آنالیز برای تخمین دقیق سن هستند اما فعلاً این نامه 132 قدیمی ترین نامه پیداشده در بطری شناخته می گردد.

منبع: iflscience

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1403 بروزرسانی: 7 مرداد 1403 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 612

به "قدیمی ترین پیامی که در یک بطری پیدا شده است را بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین پیامی که در یک بطری پیدا شده است را بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید