مهارت هایی که رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را آموزش می دهد

به گزارش مجله راهدیو، به گزارش خبرنگاران، اگرچه این کتاب عمدتا برای استفاده به وسیله زوجین نوشته شده است، اما به پرفروش ترین متن برای دوره های مشاوره دانشگاه تبدیل شده است. مهارت ها و تکنیک های معرفی شده، بر اساس تفاوت زوج های پریشان و بدون استرس هنگام حل مسائل است. هر فصل شامل تمرینات عملی برای یاری به زوجین برای تسلط بر تکنیک های حل مشکل ارائه شده است. ضمائم شامل لیست مشکل برای زن و شوهر، خودآزمایی، ارزیابی دانش و راهنمای برطرف مشکل است.

مهارت هایی که رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را آموزش می دهد

کتاب حاضر شاید از معدود کتاب هایی است که در دوران کنونی و در زمانی که اغلب ازدواج ها به علت مشغله زیاد زن و شوهرها با مسایل و مسائل فراوان روبه رو هستند می تواند راهگشا و نجات دهنده باشد. بعضی از مهارت هایی که در این کتاب می خوانید، بر مبنای سلسله آنالیز هایی است که نشان می دهد زن و مرد چگونه و با چه روش هایی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند و در برقراری این ارتباط، با چه تفاوت ها و مسائلی روبه رو می شوند.

کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط حاصل آنالیز هایی است که با آنچه تا به امروز در این باره نوشته شده، تفاوت های اساسی دارد. پایه و اساس کار، توجه کردن به این موضوع بوده که در ازدواج های پیروز، زن و مرد برای حل مسایل متقابل از چه روش هایی استفاده می نمایند.

کتاب حاوی مهارت های خاصی است که با شما در میان گذاشته می گردد تا به یاری آنها ارتباط بهتری داشته باشید و خلاصه اینکه مطالب کتاب مهارت هایی را آموزش می دهند که نویسندگان آن مدعی هستند رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را در پی دارد و تسلط بر مهارت های ارائه شده، تفاوت هایی را در میزان رضایت آنان از رابطه، ایجاد می نمایند.

با مدارک و شواهدی که در دست داریم، مطالب مندرج در این کتاب برای بسیاری از زن و شوهرها مفید و موثر هستند اما باید تأکید کنیم که این ها، همه مسایل شما را حل نمی نمایند ولی اگر شما دوست داشته باشید روی مسایلتان کار کنید، به ابزاری مجهز می شوید که بتوانید با استفاده از آنها بهره فراوان ببرید.

بعضی از مهارت هایی که در این کتاب می خوانید، بر مبنای سلسله آنالیز هایی است که نشان می دهد زن و مرد چگونه و با چه روش هایی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند و در برقراری این ارتباط، با چه تفاوت ها و مسائلی روبه رو می شوند.

کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط حاصل آنالیز هایی درباره دوازده مورد مطالعاتی روی 250 زوج است و به نتایجی دست یافته است که خلاصه آن را در این کتاب می خوانید. این کتاب مبتنی بر برداشت های ایده آل، از ازدواج های خوب نیست بلکه پایه و اساس کار، توجه کردن به این موضوع بوده که در ازدواج های پیروز، زن و مرد برای حل مسایل متقابل از چه روش هایی استفاده می نمایند.

در پیشگفتار این کتاب می خوانید: این کتاب برای شما نوشته شده است؛ برای زوج ها و نه برای متخصصان زوج درمانی(حرفه ای ها). کتاب به موارد خاص و تعیین توجه دارد. ما به جای این که شعار بدهیم: ارتباط بهتر ایجاد کنید! یا بیشتر کوشش کنید! مهارت های خاص را با شما در میان می گذاریم که به یاری آنها ارتباط بهتری داشته باشید. اساس این مهارت ها بر تجزیه و تحلیل بوده و هست. وظیفه ما آن است که زوج ها بدون استرس برای حل مسایل خود اقدام نمایند؛ که خود حاصل ابتکاراتی است که به اعتقاد ما کار را آسان تر و احتمال پیروزیت را بیشتر می نماید. از موارد مطالعه و آنالیز های ما، سه مورد هست که مطالبی را که در این کتاب شکل داده اند، شرح می دهند. در پی ارزیابی و تجزیه و تحلیل این مطالعات، باید به دو مطلب اشاره کنیم: اول، مطالب کتاب مهارت هایی را آموزش می دهند که نویسندگان آن مدعی هستند رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را در پی دارد. دوم، تسلط بر مهارت های ارائه شده، تفاوت هایی را در میزان رضایت زن و شوهر از رابطه، ایجاد می نمایند. مدارک و شواهدی که در دست داریم، مطالب مندرج در این کتاب برای بسیاری از زوج ها مفید و مؤثر هستند اما باید تأکید کنیم که این ها، همه مسایل شما را حل نمی نمایند ولی اگر شما دوست داشته باشید روی مسایلتان کار کنید، به ابزاری مجهز می شوید که بتوانید با استفاده از آنها بهره فراوان ببرید.

در مقدمه کتاب هم آمده است: می خواهیم درباره بهتر کردن ارتباط در ازدواج شما حرف بزنیم! برنامه به گونه ای طراحی شده که گام به گام پیشرفت نموده و بیشترین میزان پیروزیت را تجربه کنید. می توانید انتظار داشته باشید که با مطالعه مطالب کتاب ارتباط شما با دیگران بهتر گردد. ضمناًً توجه داشته باشید که این یک کتاب آموزشی است. کاری شبیه یاد گرفتن رانندگی! بعد از این که اغلب ما گواهینامه رانندگی می گیریم، معمولا برای رسیدن به مهارت های لازم باید چند هزار مایل را پشت فرمان بنشینیم و در جاده های مختلف رانندگی کنیم مهارت ها یکجا و به یکباره فراگرفته نمی شوند. مثلا برای رانندگی، ابتدا ممکن است در محوطه پارکینگ، بعد در خیابان های خلوت و پایان در خیابان های معمولی رانندگی کنیم. به همین شکل نمی توانید با یادگرفتن یک مهارت، همه مسائل خود را حل کنید. اما هر مهارت نو براساس مهارت هایی که قبلا آموخته اید به دست می آید. ما به شما توصیه می کنیم که در تمام طول برنامه های ارائه شده، مهارت ها را تمرین کنید. در ابتدای کار، ممکن است یکراست با مسایل زناشویی خود روبه رو شوید و اینطور به نظرتان برسد که نمی توانید از پس حل و فصل این مسئله برآیید. علتش این است که مهارت های دیگری وجود دارند که شما هنوز آنها را نیاموخته اید.

کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط اثر جان گاتمن که به وسیله مهدی قراچه داغی ترجمه شده است با قیمت 55,000 تومان در 240 صفحه و از سوی انتشارات نخستین وارد بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 174

به "مهارت هایی که رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت هایی که رضایت خاطر زن و شوهر از ازدواج را آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید