نیازمند هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور هستیم

به گزارش مجله راهدیو، ایلنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، نیازمند هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور هستیم.

نیازمند هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور هستیم

دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور موزه های کشور با حضور مدیران موزه های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، متولیان امر موزه داری و نماینده ارگان ها و سازمان های دارای موزه های فعال به منظو ر هم اندیشی و بهره مندی از نقطه نظرات آنها برگزار گردید.

در جلسه سه موضوع هم اندیشی و همکاری برای گردهمایی موزه داران سراسر کشور، برنامه ریزی و همکاری به منظور برپایی دوره های آموزشی در حوزه موزه ها شامل آموزش های تخصصی و برنامه ریزی و ارائه پیشنهاد به منظور تهیه و تدوین تقویم رویدادها متناسب با محتوای هر موزه به وسیله مرتضی ادیب زاده (سرپرست اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) مطرح شد و اعضای شورا به آنالیز این موضوعات پرداختند.

ادیب زاده در حاشیه دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی امور موزه های کشور گفت: قرار شد در هفته آینده مکاتباتی با اعضای شورا درباره مباحث مطرح شده داشته باشیم و آنها نظرات، برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای اداره کل موزه ها ارسال نمایند. سپس جمع بندی خواهیم کرد و در قالب دستورالعمل هایی برای برنامه ریزی های آینده به موزه ها ابلاغ می کنیم.

او ادامه داد: رویکرد ما در جلسات شورای هماهنگی امور موزه های کشور، هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها و ارگان های مختلفی است که متولی نهاد موزه داری در کشور هستند.

ادیب زاده توضیح داد: از 794 موزه ای که در سطح کشور وجود دارد، 264 موزه به شکل مستقیم زیر نظر وزارت میراث فرهنگی فعالیت دارند و سایر موزه ها خصوصی یا وابسته به وزارتخانه های دیگر هستند که احتیاج به هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور وجود دارد تا بتوانیم هماهنگی لازم را برای اجرای برنامه ها انجام دهیم و در برنامه ریزی های سالیانه با یکدیگر هماهنگ باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 396

به "نیازمند هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند هماهنگی و هم افزایی میان مدیران و متولیان نهاد موزه داری کشور هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید