کتاب فولیوی یکم ویلیام شکسپیر در نیویورک به حراج گذاشته می گردد

به گزارش مجله راهدیو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کتاب فولیوی یکم ویلیام شکسپیر در نیویورک به حراج گذاشته می گردد.

کتاب فولیوی یکم ویلیام شکسپیر در نیویورک به حراج گذاشته می گردد

نسخه اصلی کتاب فولیوی یکم اثر ویلیام شکسپیر که اغلب از آن به عنوان مهمترین کتاب در ادبیات انگلیسی یاد می گردد، ماه آینده در نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.

به گفته خانه حراج ساتبیز، این کتاب که تقریبا 400 سال پیش چاپ شده، یکی از کمتر 20 نسخه به جامانده در دست اشخاص است و تخمین زده می گردد که تا 2.5 میلیون دلار (2 میلیون پوند) فروخته گردد.

این کتاب که به وسیله جان همینگز و هنری کاندل جمع آوری و منتشر شده، شامل 36 نمایشنامه است که نیمی از آنها قبلا هرگز چاپ نشده بودند.

هیچ نسخه خطی معاصری از متون شکسپیر باقی نمانده است و بنابراین بدون وجود کتاب فولیوی یکم ممکن بود 18 اثر از جمله آثار معروفی چون مکبث، طوفان و شب دوازدهم در تاریخ گم شوند.

تقسیم بندی نمایشنامه ها به وسیله همینگز و کاندل به دسته های کمدی ها، تراژدی ها و تاریخ ها اجرا شده است. گفته می گردد این نسخه تنها نسخه ای است که منشأ اولیه اسکاتلندی دارد که اولین بار به وسیله خانواده گوردون در اوایل قرن هفدهم بدست آمد. سپس در طول نسل ها به ویلیام استوارت استرلینگ پرورش دهنده اسب های مسابقه منتقل شده است.

این کتاب در ادامه به فعال سیاسی و مورخ آر-دبلیو استون واتسون رسید که در طول جنگ جهانی اول و پس از آن از سقوط امپراتوری اتریش مجارستان حمایت کرد و باعث ظهور چکسلواکی و یوگسلاوی شد. در دهه 1960 این برگه از اقیانوس اطلس عبور کرد و در مجموعه آبل ای برلند یک مدیر املاک و مستغلات و کتاب شناس از شیکاگو نگهداری شد.

برگه صفحه نخست معروف خود با تصویر شکسپیر را از دست داده است، که ممکن است طی سالها حذف یا دزدیده شده باشد تا به عنوان یک پرتره قاب گردد.

ریچارد آستین رئیس جهانی بخش کتاب ها و دست نوشته های حراجی ساتبیز در این باره میگوید: حضور نسخه اصلی کتاب فولیوی یکم شکسپیر در بازار همواره یک رویداد مهم است، زیرا تعداد کمی از نسخه های آن در دست اشخاص به جای مانده است. این کتاب که تقریبا 400 سال پیش چاپ شده ، اثر مهمی هستند که آثار فوق العاده شکسپیر را برای همواره حفظ نموده و تضمین می نماید که بسیاری از آثار معروف او در تاریخ گم نمی شوند. این نسخه مخصوصا برای ردپاهای صاحبان قبلی در صفحات آن که بسیاری از آنها اثری پاک نشدنی خود را در سراسر کتاب بجا گذاشته اند، به ما یادآوری می نماید که این قطعه زنده ای از تاریخ بشر است که نشان می دهد چگونه شکسپیر الهام بخش نسل های مختلف بود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 388

به "کتاب فولیوی یکم ویلیام شکسپیر در نیویورک به حراج گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فولیوی یکم ویلیام شکسپیر در نیویورک به حراج گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید