کدام غذاها کلسترول خون را افزایش می دهد

به گزارش مجله راهدیو، تهران (پانا) - گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده، کلوچه، شیرینی و غذا های سرخ شده باعث افزایش کلسترول خون می شوند.

کدام غذاها کلسترول خون را افزایش می دهد

به گزارش صدا و سیما، پیروی کردن از رژیم غذایی ناسالم خطر ابتلاء به انواع بیماری ها را افزایش می دهد. یکی از مشکلاتی که پس از مصرف مواد غذایی مضر ایجاد می گردد، افزایش کلسترول خون است. افزایش سطح کلسترول خون خطر ابتلاء به بیماری های قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. در این نوشتار به معرفی مواد غذایی می پردازیم که باعث افزایش سطح کلسترول خون می شوند:

گوشت قرمز

از آنجا که گوشت قرمز باعث افزایش سطح کلسترول مضر خون می گردد، به افرادی که کلسترول بالا دارند توصیه می گردد که از مصرف این ماده غذایی دوری نمایند.

گوشت قرمز دارای چربی اشباع شده بسیار زیادی است، بنابراین بهتر است افراد سینه مرغ یا بوقلمون یا ماهی را جایگزین آن نمایند، زیرا این مواد غذایی چربی اشباع شده و کلسترول کمتری دارند.

گوشت فرآوری شده

کارشناسان در خصوص خطرات ناشی از مصرف گوشت فرآوری شده، به ویژه به وسیله افرادی که کلسترول بالا دارند، هشدار داده اند.

گوشت های فرآوری شده معمولاً از قسمت های چرب گوشت فراوری می گردد؛ بنابراین دارای سطوح بالاتری از کلسترول و چربی اشباع شده است که برای سلامت قلب افرادی که کلسترول بالایی دارند، مضر می باشد.

کلوچه و شیرینی

بیشتر افراد، حتی بچه ها و افراد مسن، کلوچه و شیرینی را جز یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها در نظر می گیرند، اما کارشناسان اعلام نموده اند که این مواد غذایی سرشار از قند است و مصرف آن ها باعث افزایش سطح کلسترول خون می گردد، در نتیجه خطر ابتلاء به بیماری های قلبی افزایش پیدا می نماید.

غذا های سرخ شده

بسیاری از افراد تمایل زیادی به مصرف غذا های سرخ شده دارند، اما کارشناسان معتقدند که این مواد غذایی حاوی میزان زیادی کالری و چربی اشباع شده است و باعث افزایش سطح کلسترول خون می گردد.

غذا هایی که کلسترول خون را افزایش می دهند

توصیه شده است که در صورت لزوم، برای سرخ کردن مواد غذایی از روغن سالم بهره ببرید.

چگونه خطر افزایش سطح کلسترول خون را کاهش دهیم؟

رژیم غذایی یکی از جنبه های مهم و تأثیرگذار بر سلامتی افراد است، متخصصان توصیه می نمایند که به منظور پیشگیری از بروز کلسترول بالا، فعالیت بدنی داشته باشید و از مواد غذایی سالم و حاوی آنتی اکسیدان بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 359

به "کدام غذاها کلسترول خون را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام غذاها کلسترول خون را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید