استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو

به گزارش مجله راهدیو، افرادی که از روغن جوانه گندم برای تحریک رشد مو استفاده کرده اند از نتایج آن بسیار راضی بوده اند. در این مقاله، ما در مورد مزایای استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو صحبت می کنیم.

استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو

افرادی که از روغن جوانه گندم برای تحریک رشد مو استفاده کرده اند از نتایج آن بسیار راضی بوده اند. در این مقاله، ما در مورد مزایای استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو صحبت می کنیم. برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد این روغن این مقاله را بخوانید.

روغن جوانه گندم روغن گیاهی است که از گندم و یا جنین کوچک موجود در هسته گندم حاصل می شود. این روغن دارای یک رنگ کهربایی تیره و بوی معمولی است. و یک منبع عالی از انواع اسیدهای چرب ضروری است که شامل اسید اولئیک، اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولینیک و غیره هستند. همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین E، A، D و B ویتامین پیچیده مانند B1، B2، B3، B6 و مواد معدنی آهن و فسفر است. مزایای روغن جوانه گندم به خاطر تمام این مواد مغذی موجود در آن است.

بیشتر بخوانید : معرفی جوانه گندم و فواید آن

مزایای روغن جوانه گندم در رشد مو

ریزش مو یک مشکل عمده است که هم اکنون مردان و زنان با آن روبرو هستند. این عمدتا به علت استفاده از محصولاتی برای طراحی مو، آفتاب بیش از حد، شرایط آب و هوایی خشک، آلودگی ، استرس و غیره است. تمام این عوامل باعث ایجاد فشار زیادی بر روی مو می شوند و موها را خشک و آسیب پذیر می کنند. در نتیجه، هنگامی که شما موهایتان را برس یا شانه می کنید، موهایتان به مقدار زیادی ریزش می کند برای جلوگیری از ریزش مو در مقیاس بزرگ و ترویج رشد مو، شما باید موهای سالم داشته باشید. روغن جوانه گندم دارای ویژگی های طبیعی است که می تواند برای این منظور بسیار سودمند باشد. اسید چرب این روغن دارای زنجیره طولانی تر از سایر روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل است. به همین علت، دارای خواص نرم کننده عالی است که به مرطوب سازی و تهویه مو کمک می کند. بنابراین موهای آسیب دیده را تعمیر می کند و مانع از شکستگی مو می شود. علاوه بر این، باعث رشد مو به صورت طولانی تر و حجم تر می شود، ویتامین B در روغن باعث تحریک رشد سلول های نو و تشکیل بافت می شود و به افزایش حجم مو کمک می کند. اگر پوست سر پوست سالم باشد و ریشه های مو قوی باشد. مو به خوبی رشد می کند ویتامین E این روغن جذب پوست سر می شود و به بهبود شرایط پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن جوانه گندمدرمان به کمک روغن جوانه گندم برای رشد مو ترجیح داده می شود، زیرا این یک مواد طبیعی و کاملا موثری برای مو هستند. شما می توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید. چند قطره از این روغن را بر روی انگشتان خود بریزد و آن را بر روی آن نقاطی قرار دهید که علائم ریزش مو را نشان می دهد. اجازه دهید به درستی جذب پوست سر شود و بیشتر روغن را در کل پوست سر ماساژ دهید. با این حال، بدون نیاز به مصرف بیش از حد روغن روی پوست سر در عوض روغن را به صورت صحیح ماساژ دهید. ماساژ موجب افزایش جریان خون به پوست می شود و مواد مغذی بیشتری به ریشه های مو جذب می شوند. این باعث می شود فولیکول های مو سالم باشد که به نوبه خود رشد مو را تحریک می کند. اجازه دهید روغن حدود 30 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس موها را با آب بشوید. روغن جوانه گندم را باید روزانه به پوست سر بزنید. از آنجایی که روغن جوانه گندم بافت ضخیم دارد، ممکن است دوست نداشته باشید آن را به طور مستقیم در مو استفاده کنید. در این مورد، شما می توانید آن را با برخی از روغن های دیگر مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به همان شیوه اعمال کنید.

شما می توانید برای درمان روغن را گرم کنید. مقدار کمی روغن را در یک کاسه کوچک بریزید و آن را گرم کنید بعد اجازه دهید تا خنک شود. چند قطره روغن گرم را در کف دست بریزید و بعد سر خود را با آن ماساژ دهید و پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید. باید یک بار در هفته این کار انجام شود. همچنین می توانید روغن جوانه گندم را به عنوان تهویه نیز استفاده کنید. بعد از شامپو موهای خود چند قطره روغن را به موهای خود بمالید. دو دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشوید.

بیشتر بخوانید :روغن جوانه گندم و فواید آن

پس از استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو، نباید نتایج فوری انتظار داشته باشد. مو با نرخ طبیعی خود رشد می کند که تقریبا در حدود نیم اینچ در یک ماه است. بنابراین، قبل از اینکه موهای ضخیم و بلند داشته باشید باید مدتی صبر کنید. با این حال، با استفاده منظم از روغن، شما می توانید بهبود در سلامت مو خود را در مدت کوتاهی ببینید و موهای بسیار سالم و براقی را مشاهده کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 213

به "استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روغن جوانه گندم برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید