طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم برای پذیرایی از مهمان

به گزارش مجله راهدیو، کاپوچینو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های قهوه تو سراسر جهانه. نوشیدنی با طعم قهوه اسپرسو و کف شیر و فوم شیر. حالا تصور کنین که کیکی جلوی شما قرار داره با همون عطر خوب قهوه که فوم شیر هم تو مزه و هم تو بافتش یه تاثیر فوق العاده گذاشته. امروز می خوایم کیک بی نظیر و خوش طعم کاپوچینو درست کنیم. که قطعا اگه یبار درست کنین جزو منوی ثابت دسرهای عصرانه تون می شه و کنار یه فنجون قهوه یا چایی از خوردنش لذت می برین. در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم برای پذیرایی از مهمان
مواد لازم کیک کاپوچینو:
آرد 2 پیمانه
تخم مرغ4 عدد میانه
شیر 1/3 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1 پینچ
پودر کاپوچینو 1/5 بسته
گردو خرد شده 1/2 پیمانه

1- در ابتدا فر را روی دمای 175 درجه تنظیم می کنیم تا فر گرم گردد.

تخم مرغ های هم دمای محیط را روی شکرها ریخته و آنها را همراه با وانیل با یکدیگر به یاری سری بالونی همزن هم می زنیم. تا مطابق تصویر، حجیم و کشدار گردد. این مرحله را باید به دقت انجام دهید چون در نهایت به پف کیک و ایجاد بافت مناسب یاری می نماید.

2- پودر کاپوچینو را به همان صورت پودری داخل مخلوط تخم مرغ و شکر می ریزیم و به مدت حداقل یک دقیقه با همزن هم می زنیم تا پودر کامل در مخلوط حل گردد و بعد روغن مایع را اضافه می کنیم و آن را نیز به مدت 1 دقیقه با همزن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

3- بعد از ترکیب روغن با مواد، شیر هم دمای محیط را به مایه کیک اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم.

بعد از اضافه کردن شیر مایه کیک را باید با همزن و سرعت بالا به مدت حدود 3 الی 5 دقیقه هم بزنیم تا کل مواد با همدیگر ترکیب شده و کمی حباب های هوا داخل آن ها ایجاد گردد. این مراحل هم زدن به یکدست شدن پودر کاپوچینو داخل مایه کیک نیز یاری می نماید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک شکلاتی؛ بدون ژلاتین و تخم مرغ

4- وقتی مواد مایع آماده شد، مواد خشک را آماده می کنیم.

برای اینکار باید آرد و بیکینگ پودر را 3 بار با یکدیگر الک کنیم. در واقع بعد از مخلوط کردن بیکینگ پودر و آرد با یکدیگر آنرا 3 بار از الک رد می کنیم. یا می تونید بعد از دوبار الک کردن، دفعه سوم مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مایه کیک الک کنید. البته بصورت تدریجی و در چند مرحله و بعد از هر بار الک کردن به یاری لیسک و به صورت دوارنی مایه کیک را هم بزنید.

5- حتما باید اضافه کردن مخلوط خشک به مایه کیک در 2 یا 3 مرحله اتفاق بیافتد تا بتوانید براحتی آنرا با لیسک هم بزنین و آرد داخل مایه کیک بصورت گلوله گلوله باقی نماند. با سرعت آروم و خیلی کم فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم هم زدن زیاد کیک بعد از اضافه کردن آرد باعث سفت شدن مایه کیک می گردد. پس فقط تا زمانی که یکدست گردد آنرا هم می زنیم.

6- بعد از یکدست شدن مایه کیک گردوهایی را که بصورت دندان گیر خرد نموده ایم به آن اضافه می کنیم و فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم و بعد مایه کیک را داخل قالب می ریزیم که برای اینکار مانند از انواع قالب های کاغذی کیک صبحانه یا قالب گرد و … نیز می توانید بهره ببرید. فقط حتما یک سوم پایانی قالب را خالی بگذارید بدلیل اینکه کیک پف می نماید و سر ریز می گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک نسکافه

بعد از ریختن مایه کیک داخل قالب آنرا به آرامی چند بار به سطح کار بکوبید تا حباب های اضافی موجود در آن خارج گردد. اگر از قالب کاغذی (مقوایی) استفاده می کنید حتما آنرا داخل یه قالب فلزی بزرگتر بگذارید تا جابه جایی آن راحت تر باشد. و بعد آنرا برای مدت 45 دقیقه داخل فری که از قبل گرم نموده ای قرار می دهیم. بعد از اینکه کیک پخت و به دمای محیط رسید آنرا از قالب جدا نموده که در صورتی که از قالب کاغذی استفاده کردید به آرامی آن را و با چاقو یا قیچی برش می دهیم و کیک را از قالب خارج می کنیم.

7- در نهایت بعد از اینکه کیک کاملا خنک شد می توانید از شکلات رنده شده و انواع میوه ها برای تزئین آن بهره ببرید. و به ارامی آنرا برش بزنید و سرو کنید.

این کیک با عطر و طعم فوق العاده و بافت لطیف و بی نظیر گزینه مناسبی برای سرو به عنوان کیک عصرانه یا صبحانه همراه با چایی و قهوه است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کوکو استار

نکات کیک کاپوچینو

  1. حتما تمامی مواد شامل تخم مرغ و شیر و …. باید هم دمای محیط باشند اینکار بروی کیفیت و بافت نهایی کیگ تاثیر گذار است.
  2. یک پینچ وانیل یعنی اندازه وانیلی که بین انگشت اشاره و انگشت شصت جا می گردد.
  3. در صورتی که هوادار کیک های کم شیرین هستید می توانید از 3/4 پیمانه شکر بهره ببرید.
  4. به هیچ وجه اواسط پخت، درب فر را باز نکنید، اینکار باعث خوابیدن پف کیک می گردد.
  5. بعد از گذشت حدود 30 دقیقه می توانید اندازه پخت را به یاری سیخ چوبی تست کنید. یک سیخ چوبی را به صورت اریب از دیواره به سمت مرکز کیک فرو کنید و خارج کنید اگر سیخ تمیز بود یعنی کیک شما پخته است.
  6. دمای گفته شده در دستور برای فر برقی هست. برای فر گازی درجه فر را حدود 10 الی 15 درجه بیشتر در نظر بگیرید و برای توستر 20 درجه کمتر از رسپی و برای سولاردم 10 - 15 درجه کمتر از رسپی.
  7. به یاری لیسک مواد را هم می زنیم. هم زدن حتما باید در یک جهت باشد یعنی یا در جهت عقربه های ساعت یا در خلاف جهت عقربه های ساعت. دقت کنید که مایه کیک را زیاد هم نزنید همینکه آرد کاملا به خورد مواد برود و مایه کیک یکدست گردد کافی است.
  8. بعد از پخت قالب کیک را روی توری پایه دار قرار دهید تا هوا اطراف قالب جریان پیدا کند و بهتر خنک گردد.
  9. قالب های کاغذی را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این قالب ها یکبار مصرف بوده ولی با توجه به قیمت از نظر هزینه ای به صرفه هستند.
  10. داخل قالب کاغذی را می توانید کمی چرب کنید ولی در صورتی که از قالب های دیگر استفاده می کنید بهتر است بعد از چرب کردن آرد پاشی هم بکنید و بعد از خارج کردن آرد اضافی مایه کیک را داخل قالب بریزید.
  11. از قالب کاپ کیک و کپسول کاپ کیک هم می توانید برای این کیک بهره ببرید و کاپ کیک کاپوچینو درست کنید.

امیدوارم از طرز تهیه کیک کاپوچینو خوشتان آمده باشد. برای مشاهده کیک و شیرینی های دیگر و دستور آن به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 202

به "طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم برای پذیرایی از مهمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم برای پذیرایی از مهمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید