مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافته است

به گزارش مجله راهدیو، تدروس آدهانوم ضمن بیان این که گونه جهش یافته کرونا با نام دلتا که ابتدا در هند شناسایی شد به 98 کشور راه یافته، هشدار داد در دوره بسیار خطرناکی از همه گیری قرار داریم.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه از رهبران کشورها خواست مانع مو ج های نو نگران نماینده کووید-19 با افزایش واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی شوند.

وی با اشاره به این که گونه دلتا به سرعت در حال تبدیل به گونه غالب در بسیاری از کشورها است، گفت: ما در دوره بسیاری خطرناکی از همه گیری قرار داریم.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود که هر دو هفته یکبار برگزار می گردد، ضمن بیان این که در کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کرونا پایین است، صحنه های وحشتناک پر شدن بیمارستان ها در حال تکرار و عادی شدن است، هشدار داد با این حال هیچ کشوری از خطر خارج نشده است.

آدهانوم سپس به شرح این مسئله پرداخت که گونه دلتا خطرناک است و به تکامل و جهش ادامه می دهد و بنابراین احتیاج به ارزیابی مداوم و تنظیم دقیق واکنش بهداشت عمومی در همه کشورها وجود دارد.

به گزارش شبکه چینی سی جی تی ان، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت گونه دلتا در دستکم 98 کشور شناسایی شده است.

پیشتر هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا درباره موج نوی از همه گیری کرونا در این قاره هشدار داد.

وی روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت کاهش 10 هفته ای موارد ابتلای نو در سراسر اروپا به سرانجام رسیده و در صورتی که شهروندان و قانون گذاران رعایت ننمایند و ملاحظات را در نظر نگیرند، موج نو غیر قابل اجتناب خواهد بود.

پیشتر مقام های سازمان جهانی بهداشت در پرتوی نگرانی ها از سویه دلتای ویروس کرونا از افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند هم خواستند ماسک زده و به سایر توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار این ویروس عمل نمایند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً گزارش داد با آنکه افرادی که کاملاً واکسینه شده اند تا حد زیادی در برابر ویروس نو مصون هستند، اما بعضی مطالعات نشان می دهند واکسن ها در برابر سویه دلتا کارآیی کمتری دارند و این کارآیی در کسانی که تنها یک دوز واکسن مصرف نموده اند کمتر هم می گردد.

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار نهاده شد. نوع جهش یافته دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.1.617.2 اولین بار در اکتبر 2020 در استان مهاراشترای هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام جهان پخش شد. به همین علت ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 12

به "مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: کرونای دلتا به دستکم 98 کشور راه یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید