حافظه برتر با چند پند مفید

به گزارش مجله راهدیو، تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی در افزایش بازدهی هوشی، قدرت یادگیری و تمرکز افراد نقش دارد که یکی از آن ها نوع تغذیه می باشد؛ چه سلول های عصبی مواد مورد احتیاج جهت انجام فعالیت های روزانه خود را به وسیله مصرف مواد غذایی تأمین می نمایند. تغذیه کامل که شامل مواد غذایی متنوع و مفید است، تأثیر زیادی در عملکرد

حافظه برتر با چند پند مفید

حافظه برتر با چند پند مفید

مترجم: زهره مهدیان

تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی در افزایش بازدهی هوشی، قدرت یادگیری و تمرکز افراد نقش دارد که یکی از آن ها نوع تغذیه می باشد؛ چه سلول های عصبی مواد مورد احتیاج جهت انجام فعالیت های روزانه خود را به وسیله مصرف مواد غذایی تأمین می نمایند. تغذیه کامل که شامل مواد غذایی متنوع و مفید است، تأثیر زیادی در عملکرد بهتر سیستم عصبی دارد. این مهم از همان دوران جنینی باید مد نظر قرار گیرد؛ خوب است بدانید هرگونه کمبود مواد غذایی ضروری و مهم در دوران بارداری می تواند عواقب ذهنی زیادی را بر جای گذارد. به همین علت همیشه از آغاز بارداری بر تأمین مواد غذایی ضروری مادر در طی دوران بارداری تأکید می شود.

در بین مواد غذایی، مواد قندی و نشاسته ای نقش اساسی را در خصوص تأمین انرژی مورد احتیاج سلول های عصبی بر عهده دارند. لذا این مواد باید به اندازه کافی مصرف شوند. عدم مصرف این مواد غذایی به مدت طولانی، عوارض مختلفی از جمله کاهش قدرت یادگیری و ضعف حافظه را در پی دارد. به همین علت افرادی که رژیم لاغری غیر اصولی شامل حذف این مواد غذایی می گیرند به مرور با کاهش حافظه و یادگیری روبرو می گردند.

توجه شود کربوهیدرات ها باید تنها 45 تا 60 درصد از کل کالری روزانه را شامل شود در غیر این صورت منجر به اضافه وزن و چاقی می شود.

چند پند مؤثر

- وعده صبحانه را هرگز حذف نکنید. بلکه آن را به طور کامل مصرف نمایید. البته بهتر است محتویات وعده ناهار و شام را مختصر در نظر بگیرید.

- میوه و سبزی جات مخصوصا سیب، موز و نعناع را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

- سعی کنید در شبانه روز خواب کافی داشته باشید. شب ها زود خوابیده و صبح ها به موقع از خواب برخیزید.

- در طول روز به اندازه کافی مایعات (آب، شیر، چای کم رنگ و آب میوه های طبیعی) بنوشید.

- از مصرف بیش از حد شیرینی جات خودداری شود.این مواد باعث ایجاد احساس خستگی بیشتری در فرد می شود؛ چه انرژی رسانی این مواد کم دوام است.

- مواد غذایی حاوی منیزیم شامل گردو، کشمش، فندق و بادام در افزایش قدرت یادگیری تأثیر دارند.

- ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

- سعی کنید در طول روز چند دقیقه استراحت کنید.

- هرگز به تصور این که یادگیری احتیاج بدن را به انرژی افزایش می دهد، پرخوری نکنید.

- توجه داشته باشید هرچه بیشتر به یادگیری بپردازید، این قدرت را بیشتر در خود تقویت کرده اید.

منبع: ماهنامه تغذیه و سلامتی شماره 84

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 106

به "حافظه برتر با چند پند مفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حافظه برتر با چند پند مفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید